06 aprill, 2018

Tuline ora teadagi kus...

Viimasel ajal on mu postituste alla hakanud siginema kommentaare, mille eesmärgiks ei ole kogemusi jagada, nõu anda ega arutleda, vaid sappi pildudes "ära panna".

Vaadake, ma ei eelda, et te minuga alati nõustuks, ongi tore, et erinevad inimesed mingi teema all kokku saavad, muljetavad ning üksteiselt õpivad. Arutelud on head!

Nüüd on aga hakanud siginema sõnavõtte, mida lugedes jääb mulje, et kellelgi istub tuline ora tagumikus, mis lausa sunnib midagi sapist ütlema. Puht professionaalsest kretinismist on mul selliseid kommentaare isegi huvitav lugeda, sest kirjastiili põhjal on tegu on ühe inimesega. Ma ei nõua teilt sisselogimist, oma andmete jätmist ega muud taolist. Uks on lahti - tule ja loe, räägi kaasa kui soovid. Sinu arvamus võib vabalt olla minu omale vastupidine, aga pane see viisakalt kirja, ole hea.

Ma austan oma lugejaid ning eeldan, et ka kommentaatoritel säilib viisakus kaaslugejate vastu. Üleolevatele sõnavõttudele olen siiani kenasti vastanud, aga tegelikult on see ajaraisk. Kui sul on nii hirmus häda verbaalset okset maha jätta, ole hea ja hakka ise blogima. Kriitiliste sõnavõttude kirjapanekuks peab muidugi olema paras annus intelligentsi ja törts huumorisoont, muidu võib juhtuda, et keegi ei viitsi lugeda, aga tee proovi?!

Kommentaaridele, mille eesmärgiks pole muud kui kedagi solvata, kas siis mind või teisi lugejaid, ma enam vastama ei vaevu. Blogi on minu virtuaalne kodu - kui sa ei suuda oma sõnavõttu viisakas vormis kirja panna, võid küll läbi astuda, aga ei ole oodatud kaasa rääkima. Neid kohti, mille kommentaarium pigem sõjatandrit meenutab, on piisavalt ning minu omast ei saa üht sellistest, kus kibestunud inimesed end teiste peale välja elamas võiks käia. Edaspidi lähevad taolised postitused likvideerimisele. Nii on kõigi päev natukene ilusam.


33 kommentaari:

  1. Anonüümne6/4/18 08:56

    Mis juhtus? Mina ei näinud miskit "ära panemist".

    VastaKustuta
  2. Ma vaatasin ka, et paar tegelast on tigedad elu peale ja elavad enda probleeme teiste peal välja. Kurb oli lugeda täitsa. Ma ka ei arva alati samamoodi ja olen mõnikord nõu andnud või oma kogemust jaganud aga täpselt- seda saab teha viisakalt :) Igaüks teeb ja otsustab ikka nii, nagu talle parasjagu sobivam on. Ei saa kuidagi teise nahas olla... Jõudu sulle, pai Oscarile ja jutusta ikka edasi - su blogi on üks kahest, mida ma veel lugemas käin :)

    VastaKustuta
  3. Ma just mõtlesin sedasama, paraku jäin veidi hiljaks nagut Arno Teelepäästmisele Tootsi karutantsitamisest. No et milleks tulla ja lihtsalt möliseda. Tõesti, neid kohti, kus seda teha, on piisavalt, aga siinset toredat blogi lihtsalt lambist sapiga üle valada ja plärtsuda - noh milleks. Ega ma ka alati kõigega nõus ei ole, aga ma võtan teadmiseks, et esiteks ei ole see minu elu, teiseks on teise inimese kogemused hoopis teised ja ilmselt sel hetkel ja just talle vajalikud. Ja et mitte vanatädikesena kiriseda, olen pigem vait. Aga et lihtsalt tulla ja hüppama kukkuda - numaitia ... natuke nagu viisakusetu, et mitte hullemini öelda. Kui ei meeldi, võib ju ära minna, keegi ei sunni ju lugema.

    VastaKustuta
  4. Anu, Su blogi on lahe ja ma ootan iga Su postitust. Eluterve huumorikas vaade igapäevaelule asjaliku inimese silme läbi - see on päris haruldane ja ülitore lugeda.
    Ja see postitus - 100% õige - kohti, kus end välja elada, on piisvalt ja Sina ei pea seda kannatama või sellega arvestama, mida järjekordne "ekspert" arvab.

    VastaKustuta
  5. Anonüümne6/4/18 10:33

    Sa oled niii äge, Anu. Ma tean, et need paar tõrvatilka meepotis võivad tuju üsnagi ära rikkuda, aga tea, et sa oled äge. Te olete ägedad. Teie kanad ka :)

    VastaKustuta
  6. Anonüümne6/4/18 11:02

    Ma lihtsalt ei saa aru? Ms kohas oli see sapi pritsimine! No tõesti ei saa aru.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No kui teisedki lugejad saavad aru, et oli-oli, siis tähendab, et oli. Sellised nipsakad ja üleolevad.

      Kustuta
    2. Anonüümne6/4/18 18:28

      Just! Neid kommentaare on raske mitte märgata

      Kustuta
    3. See on see anonüümne kommentaator, kes "ei saa lihtsalt aru" ;) Tal üldiselt sama "käekiri" igas kommentaaris. Väga lihtne identifitseerida. Paar trükiviga, mõni inglisekeelne väljend, kritiseeriv, kuid toonil "ahh ise tead". Nüüd tead kellest jutt? ;)

      Kustuta
  7. Kuna mul on pisikese tita ajad kaugel seljataga, siis ma enam nii innustunult kui varem su kõiki postitusi ei loe. äkki ongi asi teemas - väikeste titade emmed loevad ja mõned neist on väga stressis?

    kas tohiks paluda vahele mõni postitus kanadest vms? kanadest lugejad on alati väga sõbralikud :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, kanadest, pliiiiz.
      Muide, vaatan praegu neid Hallmargi "mõrvamüsteeriume" ja lugesin kuskilt, et need on puha filmitud Vancouveris ja üks vist oli Victorias ja sealkandis. Käisin Gmps-iga pisteliselt ringi sealkandis - väga ilus on, kõik need merelahed ja aedlinnad ja. No mul see arhitektuurikiiks, aga otseselt seekord juhusliku väisamisega midagi põnevat silma ei jäänudki, ainult ühed suured helesiniste õitega põõsad, ei saanud aru ka, mis need on (mitte hortensiad ja mitte sirelid). Ega te nüüd pole ilmselt ringi rändama enam sattunud ja vist ei satugi niipea?

      Kustuta
    2. Anonüümne6/4/18 16:33

      Esiti lugesin, et kanadest lugejad nagu ise peast kanad või nii... ;) Lihtsalt väike naer enda üle. :)

      Kustuta
    3. Kanadest lugejad :)))

      Kanadest on ehk suvepoole midagi rohkemat kirjutata, sel kevadel on tavapäratult külm ja vihmane olnud, nii et kanad passivad enamik aega kuudis peidus.

      Kustuta
  8. Titekasvatuses on igaüks totaalne ekspert, eriti muide need, kellel endal veel last polegi.
    Aga teoreetiliselt peaks imelike kommentaare vähemaks võtma anonüümse kommenteerimise võimaluse keelamine - Open ID on parem.

    VastaKustuta
  9. Anonüümne6/4/18 12:44

    No eks väikeste titade emad samuti stressis nii et iga kommentaar on kohe jube. Mäletan oma noorusest. Eriti kui korralikult magada ei saa.

    VastaKustuta
  10. Ja varsti ootame pilte ja postitusi kanadest JA lapsest koos :D Kaugel needki ajad on :)

    Ka mina loen Su blogi alati huviga, jätka samas vaimus, ja aitäh, et lubad võhivõõraid oma virtuaalsesse koju :)

    VastaKustuta
  11. Anonüümne6/4/18 19:22

    Ma küll kuigi tihti kommentaare ei loe ega tea ka seekord millest jutt, aga võin ettekujtada, et ju siis mõni oli mures sinu lapsekasvatusmeetodi pärast või vaevas pead elukorralduse-pereelu üle vms. Arvamus põhineb iseenda kogemusest. Kui sain emaks, hakkas igalt poolt tulema "nõuandeid" ja muresid minu lapse kohta. Et miks ta magab nii palju, äkki ei ole see laps ikkagi piisavalt stimuleeritud, miks tal ei ole neid ja neid mänguasju ja miks ta nii v naa sööb. You name it. Enamasti on need nõuandjad sinu suhtes "kogenumad emad" sest nende laps on ju 10min sinu omast vanemad. Nad juba teavad, millest räägivad. Lasin muidugi paljudel "soovitustel" ja "muretsemistel" tookord hinge pugeda ja hakkasingi iseendas ja oma meetodites kahtlema, mingil hetkel annad endale mõttes bich slap´i ja toimetad edasi... Jõudu sulle endale kindlaks jäämisel ja mittevajalike kommentaaride ülelaskmisel!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma otsisin sulle ühe stiilinäite: "Mae ei tea, kuid imelik et vanemad oma last põrsaks kutsuvad ja mees oma naist kanaks. Aga noh, iga pere oma asi. Ema kana, laps põrsas. Jube imelik aga kui kõik happy on siis mis mdagi."

      Seda tüüpi sõnavõtud.

      Kustuta
    2. Anonüümne7/4/18 00:07

      No see on ju tõsi. Mis siin solvavat? Ise ju kirjutasid et teil suhted nii korras et pole probleemi et nii räägite omavahel?

      Kustuta
    3. Lugupeetud anonüümne 00:07! Kas see orab teeb haiget ka?

      Kustuta
    4. Ilmselgelt teeb see ora haiget, ega muidu kuskil blogis hambaid ihumas ei käiks :D

      Kustuta
    5. Anonüümne8/4/18 21:30

      :o hahaaa. Aitäh stiilinäite eest Anu. Tundub, et keegi oli lausa isiklikult solvatud teie pere hüüdnimedest. Mina Olen nt kuulnud vanemaid mingis kontekstis oma beebisid pelmeenideks või kutsikateks kutsumas. Võin kinnitada, et tegu on armastavate vanematega Ja tõenäoliselt ei ole kellegi põrsaks, pelmeeniks vms kutsumine paari kuuselt inimesele hiljem elu Traumaks.

      Kustuta
  12. Hei! Ma vaatasin ja imestasin ka neid kommentaare. Parajad trollid, ma ei tea, mis sellistel inimestel viga on. Võibolla on see ainult üks väga mitmeks lõhestunud isikus. Ma tean, et selliseid inimesi ei peata ka meili või fb kontoga identifitseerimise kohustus, neil on alias igaks elujuhtumiks. Tõenäoliselt, kui kuskil kellegagi vaielda ei ole, siis logib oma lemmikaliastega sisse-välja ja vaidleb iseendaga.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Täpselt nii ongi. Selle vastu aitabki ainult kustutamine. Verbaalset prügi pole minu blogisse vaja, leidku sobivam koht.

      Kustuta
  13. Galligaart kirjutas ühes oma mõtteavalduses umbes nii, et tema blogi võib ju olla avalik koht, aga ta suhtub sellesse nagu oma virtuaalsesse kodusse ja oma kodu seina on tal igasugune õigus puhtana hoida.
    Ma ei saaks olla rohkem nõus!

    VastaKustuta
  14. Mind on ikka imestama pannud, miks mõnede blogide kommentaariumid „sõjatandrit“ meenutavad, nagu sa tabavalt nimetad. Selle vältimiseks on ju rohkem kui üks võimalus - pehmem või karmim modereerimine, identifitseerumiskohustus, või siis üleüldse kommentaariumi kinnikeeramine. Ja tead, ma olen jõudnud järeldusele, et blogijad, kelle postituste sabas verd lendab, peavad seda ka ise vähemal või rohkemal määral nautima, muidu nad ju võtaksid miskit ette. Nagu sina praegu. Go for it!

    Aga need kuramuse kanad ei taha talvel aktiivsed olla jah, ega ka muneda. Me siin ka juba mõnda aega poemunade peal, ei jõua kevadet ära oodata.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Äkki aitab kunstvalgus? No et panna mõni võimalikult päevavalguse spektrit matkiv lamp nende juurde, tänapäeval peaks neid saada olema küll, st iga nn päevavalguslamp ei sobi. Asi pole ilmselt mitte ainult soojuses, vaid justnimelt päeva pikkuses. Äkki ma isegi lugesin kuskilt midagi sellist, aga täpselt küll ei mäleta.

      Kustuta
    2. Mul õnneks pole siin erilist sõjatandrit, on ainult üks troll, kel tuline ora tagumikus. Kõik teised on normaalsed inimesed, ei ole veel vajadust panna kõiki kuskile sisse logima kui tahavad midagi öelda. Võib-olla tulevikus kunagi.

      Kanad - meil on sügisest kevadeni kuudis taimeriga lamp, kanadel on pimedat täpselt 8h, ülejäänud aja põleb lamp. Mune tuleb talvisel ajal õige veidi vähem, aga munemist päris ära nad ei lõpeta. Täitsa tavaline pirn on sealjuures, ei imiteeri päevavalgust ega midagi.

      Kustuta
  15. Kanadest - jaa, lamp aitab mõnevõrra tõesti. Me farmeritest naabrid saavad kah talvel natuke mune, aga müügiks ei jätku, seetõttu olemegi osa aastast poemunade peal.

    Trollidest – nende puhul lamp vist ei aita. No ja kui on vaid üksainus, siis pole tõesti mõistlik mõistlikke kommenteerijaid sisselogimisega karistada.

    Aga poeg on teil väga vahva!

    VastaKustuta
  16. Ai kui hea - trollieristuslamp - no nagu infrapuna XD Lülitad sisse, selge - jäle punamust verekarva spekter - tähendab - troll! Laadida, sihtida, tuld! Pihtas, põhjas XD

    VastaKustuta
  17. Mina märkasin blogi pidades, et mida suuremaks lugejaskond muutus, siis mingil hetkel sai justkui mingi "kriitiline piir" ületatud ja hakkasid sekka sattuma kommenteerijad, keda nagu... väga ei tahtnuks blogis näha. Aga kommentaare kinni keerata ka ei tahtnud, sest Blogspotil on siiamaani tehnilised probleemid sisselogimisega, nii et kui ainult anonüümsed kommentaarid kinni keerasin, siis mõnedel sõpradel kadus kommenteerimise võime ära, kuna Blogspot ei lasknud neid millegipärast sisse logida.

    Ja nüüd olen selles paigas, kus lugejaskond on hästi väike, ma blogi kusagil ei reklaami, ja... meeldib niimoodi. Vaikselt omas nurgas pusida ja eriti mingeid ütlejaid ei käi :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle tundub, et populaarsematel blogidel on mingi protsent neid lugejaid, kes käivad lugemas ainult sellepärast, et neile see blogi EI meeldi. Ja nad ei jäta muidugi igal sammul kuulutamast, kuidas see blogi ja blogija neile EI meeldi, ise iga postitusega detailidena kursis olles. Imelik. Aga no mis sa teed.

      Kustuta
  18. Nagu Marialgi, on mu blogi lugejaskond väga väike, ja mulle see sobib.
    Aga väga väike on ka mu “trollitaluvus”. Paar aastat tagasi tekkis üks (anonüümne) kommentaator, kes tahtis minu blogis minust targem olla – mis on ometi täiesti lubamatu, eks ole. See üks mädand õun muutis kogu moosi vastikuks, nii et panin kommentaariumi sootuks kinni. Nüüd olen siiski aeg-ajalt mõtet heietanud jälle avada. Eks näis. Aga siis saab väga karm kord olema =)
    Ja teine asi on see, et isegi kui trolle pole, võtab kommentaariumi haldamine aega. Ma pole kindel, kas ma tahan seda aega panustada.

    VastaKustuta