Ma olen juba ammu mõelnud, et miks nii vähestel autodel topsihoidjas soojendus ja jahutus on? Seda pole ometigi keerulisem toota kui roolisoojendust või istmejahutust?
Teine küsimus, mis mind pikalt on piinanud, on see, et kuidas mõni auto koledaks disainitakse ja kuidas see disain lõpuks ikkagi töösse on läinud? Kas omaniku laps tegi ja keegi ei julge sõna võtta? Või on siiski terve tiim ja disaini tehti halluka-seente mõju all või... kuidas? Rääkisin sõbrannale ja tema ütles, et jaa, tean, mida sa mõtled! See Nissan, mis näeb välja nagu jõehobu!
Naersin mürinal ja ütlesin, et guugeldan, aga jaa, me mõtleme vist samast autost. Aga kuidas ma selle leian? Pakkus, et guugelda "nissan looks like a hippo". Hakkasin sisse trükkima ja Google pakkus juba ise, et "nissan looks like a frog".
Näe, me polnud ainsad, kes seda kummaliseks pidasid. Ja kes oleks võinud aimata, et jõehobul ja konnal nii palju ühist on!
Kas keegi terves disainitiimis ei öelnud kordagi, et vabandust, aga midagi läks vist valesti, sest sel autol paistab olevat tõsine väärareng?
Või näiteks see:
Keegi pidi selle kallal ju kuude (või aastate) kaupa töötama ja endamisi mõtlema, et ooohh, küll sai hea! Kas see inimene on pime?
Praegu avastasin, et mõlemad on Nissanid! Vaatame, milliseid nad veel on teinud...
Üks nali on isegi, et kui sinine esmaspäev oleks auto siis oleks ta Fiat Multipla.
VastaKustutaSõidan mina rahumeeli edasi oma eelajaloolise autoga kuna uuemad mudelid on minu jaoks koledad...
Ma tahtsingi alguses "jõehobu" kõrvale Fiat Multipla pildi panna, aga siis leidsin, et Nissan toodabki vähe imelikke mudeleid, mitte ei läinud ainult üks untsu ja nii jäi Fiat postitamata. Aga no tõesti on konkurentsitult kõige koledam auto.
KustutaJah ma tean.. :) kusjuures koledus võib olla " maitse asi", aga mind viib endast välja halb ergonoomilisus. Tunne, et disainer pole seda masinat mitet iialgi oma elus kasutanud. Nt uus ( st oli uus vist 2 aastat tagasi) Toyota hübriid oli seest esiteks nii madal, et ma ei saanud patsi pähe panna ja seest väga inetu ka. Ma tookord kahtlustasin, et võeti Põhja-Koreast odav allhange.
VastaKustutaSellel esimesel Nissanil ei oleks üldjoontes suurt viga midagi kui nad neid esitulesid keset kapotti poleks pannud. Aga jaa, maitse asi täiesti.
KustutaToyota puhul ilmselt oleneb mudelist ka, hübriide teevad nad ju nii suuri maastureid kui ka väiksemaid sõiduautosid. Toyota kasuks jällegi räägib vastupidavus, peaaegu kõik nende mudelid on vastupidavustabelite tipus.
Kohe, kui sa hakkasid rääkima koledast autodisainist, olin kindel, et see, just see Nissan :D
VastaKustuta:D :D :D
KustutaFiat multipla on juba kõigil meelest läinud?
KustutaFiat Multipla on tõesti juba teine dimensioon lausa.
KustutaAppi kui nunnu see viimane on! Nagu multifilmitegelane! Ma sõidaks sellega hea meelega mööda linna ringi 😁
VastaKustutaNagu naksitrallide auto!
KustutaMulle ei meeldi üldse see alumine punane Nissan, igav ja kole jne. Need kandilis-kosmos audid on seevastu vägagi põnevad, kohe võtaks. Ja see ülemine hipo-frog Nissan on omamoodi nunnu, võib võtta nagu kodulooma või midagist, sõidaks samuti.
VastaKustutatervitusetga, kellakagu
autod siis mitte audid:)
KustutaSellel alumisel punasel on minu silma jaoks tasakaal paigast ära. Eest hakkab pihta nagu mingi eriti massiivne auto megasuurte tuledega ja tagant saab otsa nagu plupsti. Et ei osanud veel oodatagi, et otsas, aga näe, on otsas.
KustutaAutode teema on niiiiii hea. Kui alustasin auto otsinguid ja olin välja valinud (enda arvates) ilusad eksemplarid, sain kohe sõnaliselt nahutada perekonna meestelt, et mis asja - niiiiiiii koledad, kus su silmad on ja sellist "õudust" meie hoovi küll ei tule. Olin pisut õnnetu, ei olnud õnneks Nissanid, üks oli Kia Niro (see, mida toodeti kuni 2021). Auto peab ilus olema. Lõpuks andsin alla, et valigu siis ise ilus eksemplar välja, kuid tingimuseks oi, et see ei tohi olla rahvaauto. Mulle endale meeldivad väikesed punnid, nagu Fiat 500 ja Mini - aga sinna ei mahu teised ära :( Ja patsiga saab ka sõita :)
VastaKustutaKuna ma aastake tagasi omale uut autot otsisin, siis sain samuti automaailmas oluliselt targemaks. Ja leidsin, et minu maitsele polegi veel ühtegi autot tehtud, ikka on miskit üle või puudu. Või on seest ilus ja väljast kole või seest kole ja väljast ilus. Meespere välimust ei arvustanud, sest selle osas olin ma ise juba äärmiselt kriitiline, küll aga oli vaidlusi sellel teemal, et mis mootor ja millised margid on usaldusväärsemad jne. Ma ise oleks pigem välimuse põhjal otsustanud :D
KustutaKia Niro on täitsa kena ju. Kial on üldse palju ilusaid mudeleid minu meelest, ühel mu sõbral on mingi Kia sedaan, mis on hästi voolujooneline, aga ma ei mäleta praegu nime. Sedaanidest teeb minu meelest Tesla kõige ilusamaid, mulle meeldib see puhas ja eriti voolujooneline stiil. Paljud tootjad on millegipärast läinud seda teed, et mida mügarlikum, seda parem. Ma loodan, et puhas voolujooneline stiil tuleb kunagi moodi tagasi.
Lõpuks ostsin ikkagi Kia, mitte Niro. Mu eelmine auto oli ka Kia :) Seega olen truu ühele margile, on vastupidav ja hinna-kvaliteedisuhe paigas. Samad mõtted, et tuleks ometi tagasi autod, mis on autode moodi. Meil on kodus üks uunikum...nüüd otsustas see firma sama mudelit hakata uuesti tootma, sest oli väga populaarne...ent hinnad on sellised, et lenda või kuule.
KustutaJa see Nissan Cube on tagant veel eriti kole ja asümmeetriline. Selline pargib Tallinnas Vana-Kalamaja tn kandis ja kui ma esimene kord nägin, olin päevi häiritud. Too isend oli veel puhas oranž ka. Eriti kole värv eriti koledale autole. Tuleb see totakas tossude disani film meelde, kus mingi mees raikalast inspireeritud tossu disainib ja see läheb müüki ja on totaalne flop. Nagu terved tiimid disainereid ja ekperte ju vaatab neid asju, kuidas see tootmisesse jõuab…
VastaKustutaMulle tundub, et eriti koledal autol peabki eriti kole värv olema, et kui kaks halba asja kokku panna, on kokku peaaegu, et juba hea :) Kui eriti kole auto on tavalist värvi, jääd mõtlema, et huvitav, kas omanikule tõesti meeldiski see mudel või mille kuradi pärast ta selle ostis.
KustutaEt nagu päriselt, inimesed ostavad autosid välimuse mitte tehniliste näitajate, töökindluse ja otstarbekuse alusel???
VastaKustutaSee seletab muidugi miks mõned firmad endiselt pildil ehkki objektiivselt peaks ammu pankrotis olema😁
Tõele au andes on muidugi paar autot, mis minu maitsele ei vasta.
Ilmselgelt mitte AINULT välimuse põhjal :)
KustutaMina näiteks ostsin oma praeguse auto 100% välimuse põhjal. Kuna ma samal ajal nägin seda ka, et see sõidab, siis muu polnud enam üldse oluline (ok, hind oli ka oluline tegelt).
KustutaMulle see hippo-frog meeldib, sest see on selline vahva kiiksuga auto :) Samas ei saa ma aru, milleks peaks kellelegi topsisoojendajat või -jahutajat vaja minema (ausalt öeldes polnud kuulnudki, et selline asi olemas on), sest kaua sa seda jooki seal autos ikka hoiad. Ostad kohvi-tee ja siis jood ära. Olgu, suvel paned joogipudeli ehk jahutavasse auku, aga see tundub ikkagi nii vähevajalik asi mulle. Samas ma ilmsesti kuulun sinna gruppi, kellel pole vahet, kui jook veidi soojem on. Maitse- ja harjumusasi jällegi.
VastaKustutaMa ei ole ka iial sellise asja peale tulnud, et autol selline asi peaks üldse olema :D Ma pigem imestan, miks kõikidel autodel (okei, minu autol) rooli- ja esiklaasisoojendust ei ole.
KustutaEestis ei ole ilmselt nii suurt drive-in kultuuri veel (õnneks!). Kui autos rohkem sööma-jooma hakatakse, hakkab see rolli mängima.
KustutaMa ise autos ei söö, aga korra nädalas tuleb ette, et ostan kuskilt kohvi kaasa ja kuna mulle kohv ainult kuumana meeldib, oleks abiks kui topsihoidja omalt poolt selle soojana püsimisele kaasa aitaks. Või suvel kuumaga jääjook jäisena püsiks. Autot ennast nii maha jahutada ju ei saa.