Oscar on varajane ärkaja. Täna hommikul teatas: "Ma ärkasin kell kuus ja see ongi loogiline, sest ma olen kuueaastane!"
Pidin nõustuma, sest just täna tunnen eriti selgelt, et ei tahaks ärgata enne, kui kell on 41.
Oliver ei tahtnud eile üldse magama jääda (väga ebaiseendalikult) ja kui ta lõpuks tund enne südaööd uinus, olin kogu sellest trallist nii ärritunud ja väsinud, et voodisse minemise asemel koristasin kööki ja siis skrollisin tükk aega telefonis, kuniks umbes poole ühe paiku lõpuks uinusin. Ise olin loll, ühesõnaga.
Kell viis ta ärkas ning teatas, et kõht on tühi ja padi on valepidi ja... Proovisime nii ja teisiti, laulsime kõik unelaulud mitu korda läbi, aga uuesti magama ei jäänudki. Ehk siin ma siis nüüd olen oma nelja ja poole tunni unega.
Tahaks magada, kuniks kell on 41.
Ossu sai kutse sõbranna sünnipäevale ja kutsel on kirjas "Toonie Party" - kingituse asemel palutakse tuua üks toonie (kahedollariline münt). Guugeldasin siis, et mis värk sellega on? Sain teada, et seda tehakse kingihunniku vältimiseks ja selleks, et külalistel ei oleks survet kingitust tuua. Võibki viia ühe toonie ja kogunenud summa eest valib sünnipäevalaps omale ise kingituse (vanemad võivad ju raha juurde panna). Mõni viib portsu toonie'sid ja mõni viib kinkekaardi, öeldes, et toonie'd on kaardile laetud. Aga kõige tavalisem variant on viia ainult üks.
Kanadas on mul kogemus kuni 8-aastastega ja selles vanusegrupis ei ole veel kordagi näinud, et sünnipäevaks raha või kinkekaarte kingitaks, mis siis, et igaühel on kodus mänguasjamäed ja sõprade lastele kingituse leidmine on alati üks korralik peavalu. Aga sünnipäevalapsel on ju kinke tore avada ja uutest mänguasjadest on vähemalt üheks päevaks rõõmu.
Vahel ongi ainult üheks.
Aga toonie-party on ideaalne - laps kingi saab, aga üleliigseid asju ei teki. Võtan nipi kasutusse!
Ontarios (ei julge BC kohta arvata) on toidupoodides nii, et PriceMatchitakse vaid samal tasemel konkurente, ehk siis näiteks Loblaws ei tunnista Food Basicu hindasid. Toidupoodides olen ka viimasel ajal märganud rohkem inimesi seda või teist asja odavamaks kauplemas. Silma torkab, et absoluutne enamus aasia päritolu kodanikud - pean töökaaslastelt küsima, kas see kuidagi nende kultuuriga rohkem seotud, sest nad pigem rikkamad kui keskmine kanadalane.
VastaKustutaIse olen mõned korrad tehnoloogiavidinat sama hinnaga küsinud ja enamasti ka saanud. Toidupoes pole veel pähe tulnud. Samas on usutavasti olemas mingi mobla äpp, mis ümbruskonna toidukaupade hinnad reaalajas kokku kogub ja võimaldab pea iga asja kassas odavamaks küsida - kui mitte siis hea äriidee ;) Selleks, et pricematch saada vaja inimesega suhelda, automaatkassades vist sihukest võimalust pole, või on? Ontarios igatahes hakkame Eestile järgi jõudma, enamasti lähen automaatkassast läbi, harva kui inimesega suhtlen.
Mulle meeldiks selline automaatkassa süsteem nagu Eestis, et käigu pealt piikustad asju läbi ja maksmise hetkeks on juba kõik kotis. Seda ma teeks kogu aeg. Aga siinsetes automaatkassades käin ma ainult siis kui ainult paar asja ostan ja sealtkaudu minemine kiirem on kui kassajärjekorras ootamine. Kui asju terve kärutäis on, siis ma pigem lasen kassapidajal selle töö ära teha. Olen märganud, et paljud poed on läinud seda rada, et kassasid hoitakse ainult mõni üksik lahti, et järjekord pikaks veniks ja inimesed iseteeninduskassade kaudu liiguks, aga mulle ei meeldi, et toiduhinnad pidevalt tõusevad ja samal ajal eeldatakse, et klient nende töö ka ära teeks.
KustutaMitte ainult, et klient peaks ise kogu töö ära tegema aga nad ju ei raatsi oma töötajatele ka normaalset palka maksta ega benefitse anda ja see on ikka väga nõme, arvestades nende kolossaalseid kasumeid. Aga need iseteeninduskassad on saatanast! Neis ei saa kiiremini, v.a. tõesti vaid siis, kui mul on mitte rohkem kui kolm konkreetset asja. Kui üks neist kolmest on juba mingi kaalukaup (juurvili, puuvili vms), siis ei suuda iseteenindusrobot seda händlida ja hakkab tõrkuma ja siis läheb hiiglama kaua kuni kohale jookseb üks pisike ületöötanud ja alamakstud immigrant-töötaja, kes peab robotile jälle mõistuse pähe panema.
KustutaSeda juhtub, jah, liiga tihti, et miski ei klapi, näiteks ostad kaardi ja kotti pannes ei lisa see kaalu ning süsteem nõuab töötajat, sest kaal ei klapi ja see üks iseteeninduskassa töötaja on üksi kaheksa kassa peale ja... Siis ma alati mõtlen, et oli mul vaja ise neid asju piiksutada?!
KustutaMul enamasti positiivsed kogemused automaatkassaga, vahel küll tülikas õiget aed- või puuvilja üles leida, samas neil klepsud peal, mida võiks kaamera ju kasutada tuvastamiseks🤔 Õltsi pärast peab samas alati töötaja kohale ilmuma.
KustutaKusjuures ma ei teadnudki sellest price matchimise võimalusest. Ma ei tea, kui suur see vahe peaks olema, et ma viitsiks üht vaest alamakstud kassapidajat selle nimel piinata.
VastaKustutaMa olen paaril korral näinud, et inimesed mõne asja hinda lasevad muuta, aga see ei võta üldse aega, hoiavad asja käes ja samal ajal näitavad telefonist teist hinda ja hops ongi tehtud. Päris iga kaubaga ei viitsiks tõesti.
KustutaMeil Eestis nüüd äge äpp - Tarbi targalt, saad kodus ära vaadata, kus miski odavam on.
VastaKustutaEesti on digilahendustelt valgusaastate kaugusel Kanadast. Me siin kasutame alles faksi. Ja see ei ole nali!
Kustuta