05 jaanuar, 2014

Kõige teravamad pliiatsid

Ükspäev helises mu telefon: "Tere, helistan VanCity'st, minu nimi on see-ja-see. Avasite kuu aega tagasi meie juures arve, tahaksime uurida, kuidas rahul olete ja kas on küsimusi tekkinud?" Väga tore näitsik oli, soovis head uut aastat, hääl helises kui kelluke... Mõtlesin, et olen siis kanadalikult sõbralik ja ei hakka kohe toru ära panema, kuigi esimestest lausetest oli näha, et midagi asjalikku siit ei tule.

Kuna klientide privaatsus olevat neile väga oluline, oli kõigepealt tarvis tuvastada, kas olen ikka Anu (kuidas mina peaks tuvastama, kas tema on VanCity, jäi muidugi lahtiseks). Alustuseks tuli öelda sünniaeg. Siis kodune aadress. Korteri number. Linn (mis te tõesti arvate, et panen kogu ülejäänud aadressiga täkkesse, aga linnaga puusse?). Ja lõpetuseks postiindeks. Seda ma paraku peast ei teadnud. Neiu vastu, et no mis ma selle asemel võiks küsida? Hmm... Öelge oma telefoninumber! Seesama, mille peale ma just helistasin!


Eelmisel nädalal rääkisin endise juhatajaga (kelle asemel nüüd töötan) ja avastasin, et näiteks tema jaoks on internetipank ikka täitsa tume maa. Arvete maksmiseks:

- võtab kõigepealt automaadist sularaha välja
- läheb pangakontorisse
- esitab tellerile maksmist vajavad arved
- ulatab sularaha
- saab paberi peale templi "makstud"

Kuna ta on novembri arved tasumata jätnud ja need paberkandjal ära kaotanud, on olukord lootusetu "...sest kuhu see pangatöötaja sinu arvates templi peaks lööma???" Et ma talle detsembri arvetelt võlgu olevad summad ja muu vajaliku info välja kirjutasin, oli tema jaoks täiesti arusaamatu. Ja mina jällegi ei mõistnud, miks tal neid pabereid üldse vaja on? Aga noh - templi jaoks!

Teine mure olevat, et ta ei saa seda lehte lahti, kus me igapäevast aruandlust täidame. Minul pole kõnealuse saidiga ei tööl ega kodus ühtki probleemi olnud, küsisin igaks juhuks, on tal ikka õige aadress? Tema vastu: "Tead, meil ei ole siin uues majas mingi vana arvuti nagu teil seal, me ei pea aadressi ise sisse tippima, meil on selle jaoks ikoon! More user friendly, you know!"

Ah et lausa ikoon? No siis küll.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar