21 august, 2015

Õudusjutud

Minu tänaval elab üks vanamees, kes tihtipeale keset ööd õues käimisraamiga ringi jalutab. Vahel juhtun teda ka päevasel ajal nägema, siis ta lihtsalt istub selle raami peal. Ükspäev jäin mõtlema, et maru kurb ikkagi, et ta niimoodi üksi passib ning hakkasin "tere" ütlema. Esimesel korral vanamees kohmetus veidi, teisel korral tervitas juba kepsakamalt vastu ja alates kolmandast "tere"-st on iga kord mingi väikse repliigi kah lisanud. Näiteks ükspäev küsis, et kuhu ma siis niimoodi lähen, endal püksid puha katki (rebitud teksad noh, moevärk, teate küll).

Ükspäev tulime Mattiga keset ööd kuskilt pidutsemast ja lasime end taksol suurema tänava ääres maha panna. Astusime autost välja ja põhimõtteliselt koperdasime kohe mu uuele vanale sõbrale otsa. Istus bussipeatuses, aga bussi ta igatahes ei oodanud.

Matt on juba ammu oletusi teinud, et mis peene nimega haigused sel mehel olla võivad, et ta niimoodi öösiti ringi kondab, nüüd tekkis suurepärane võimalus temalt endalt uurida.

Selgus, et vanake elab üksi ja perekonda abiks/seltsiks pole. Küll aga on kolm üürilist. Jalad teevad muret, hästi magada ei saa, kõndimine aitab. Igasugu muid hädasid on lisaks, aga arvestades, et ta on hiiglama vana, no ma pakuks 85+, on see ka üsna ootuspärane. Poole jutu pealt teatas, et minu nägu on tuttav, aga Matt olevat täitsa võõras poiss. Surusime siis viisakalt kätt ja saime teada, et uue vana sõbra nimi on Al. Al'il on maailma kõige pehmemad käed! Mu vanatädil olid samasugused, ta oli umbes sama vana ka. Ja no nii kahju noh! Selline armas väike päss imepehmete kätega ja lihtsalt konutab öösel üksi õues.

Hakkab vist natuke tunda andma, et kogu mu pere on Eestis ja sada aastat pole kedagi näinud…

Igatahes. Hommikul hakkasime kuskile minema ja auto kõrval vedeles mingi kott. Sisu oli rohkem kui kummaline - paar täiesti suvalist vana hilpu, ports pabereid, lapse koolitööd. Ja ühe naise pass. Ja lapse pass. Ja sama lapse teine pass. Kõik aegunud. Ja elamisloa kaart - kehtiv. Sünnitunnistused ka.

Kanadas jäetakse tihtipeale tänavale korralikke asju, mida endal vaja ei lähe, möödakäijad võtavad siis kaasa ja kõik on õnnelikud. Mina sain näiteks jalatsiriiuli niimoodi. Aga leitud kott oli oma sisu poolest kuidagi liiga imelik. Ei näinud välja kui äraantav kraam ega äravisatav kraam ega kraam, mis üleüldse ühte kotti oleks pidanud sattuma. Pealegi tunnevad meie tänaval kõik kõiki, aga naaber, kes parajasti mööda kõndis, polnud dokumentide omanikke kunagi näinud. Hästi imelik.

Hiljem ütles Matt, et ole siis ettevaatlik, võib-olla jalutad öösel ringi ja näed, et sõber Al poetab kahtlast kilekotti su maja ette, järjekordsed passid-värgid sees. Hiljem kuuled uudistest, et hull vanamees tappis oma kolm üürnikku ära.


Me vahel ikka naljatame kui ma pole paar päeva Al'i kohanud, et äkki on surnud? Teate küll, vanainimeste asi - kipuvad surema. Aga eile tulin jooksmast ja Al istus raami peal, jorises vaikselt laulda ja pakkus, et võin temaga ühineda. Ühtlasi kohmas pahuralt, et mis sa jooksed siin - tahad kaalu kaotada või? Sul pole ju midagi kaotada! Pead rohkem leiba sööma hoopis!

No nii tore vanamees!

Ühtlasi sain aru, et kui meie Matt'iga Al'i käekäigu pärast muretseme, räägib Al ilmselt oma sõpradele, et teate, see uus tüdruk, kes minu tänaval elab - vaene lapsuke, nälginud ja käib räbaldunud riietes ringi, perekonda kah ei paista olevat…

Hahaa, onju?

Täna õhtul tulin töölt koju ja leidsin ukse tagant suure suvikõrvitsa ja kausitäie kirsstomateid. Mäletate, kuidas ma halasin, et naaber tuleb reisilt tagasi, ei saagi enam tema aiakraami omale. No nüüd on siis nii peen lugu, et kord nädalas käib aiakraam mulle ise ukse taha. Talveks on juba küüslauguvaru olemas ja…

Aga ukselink oli seestpoolt natuke märg. Seda pole mitte kunagi varem juhtunud. Uurisin käsi ja köögivilju, kõik olid kuivad. Aga link märg. Seespoolt. Uks käib koodiga, mitte võtmega ning koodi tean ainult mina ja majaomanik, keda hetkel isegi kodus pole.

Kui keegi tänavalt minu passi leiab (ja mind ennast enam kuskilt ei leia), siis minge küsige naabri, mitte Al'i käest. Huuuu….

* Majaomaniku sõnul on naaber väga abivalmis ja armas inimene, aga Hannibal Lecter oli ju ka hästi tore jorss muidu :)

8 kommentaari:

  1. Anonüümne21/8/15 12:19

    No kus sa tead, ehk on maja omanikul kodus su uksekood külmkapi peal, noh et ära ei unustaks, no ja mingi hull nägi, vaata kas asjades pile soritud..mina muudaks koodi ära...ajutiselt vähemalt..

    VastaKustuta
  2. Mu sõbranna kolis kunagi korterisse, kust eelmised elanikud oleks nagu üleöö tuumakatastroofi eest põgenema pidanud. Pliidil oli pudrupott, laual lahti laste koolipäevikud, riiulis pereliikmete kehtivad passid jne. Tõsiselt spooky. Ainus asi, millel eelmine elanik pool aastat hiljem järel käis, oli paar suuski garaažist. Müstika!

    VastaKustuta
  3. See ukselingi peal oli ektoplasma. uhvud käisid su kommivaru kontrollimas ;P

    VastaKustuta
  4. see,selletab et see vb olla sala pärane Müstika mida ei ole kusagilt otsida ega leita aind rekistri andmetest. its very scary story.

    VastaKustuta
  5. Äkki kui sa välja läksid oli su käsi märg ja se ei jõudnud ära kuivada

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Välja läksin hommikul ja tagasi tulin õhtul.

      Kustuta