06 august, 2018

Pudrupõder

Mina: (räägin Oscariga)
Matt (eemalt): Who killed the moose?
Mina: ???
Matt: You said "põder on surnud"
Mina: No, I said "puder on söödud"

Oscari esimesed söömised olid naljakad. Ta ei osanud ju neelata! Toidust oli väga huvitatud, aga kui lusikatäis suhu jõudis, hakkas maigutama, et veel saada ning puder kukkus välja. Laps ei lasknud end sellest suuremat häirida, lakkus muuhulgas laua puhtaks ja andis endast parima, et pealaest jalatallani kleepuvaks saada.

Kõige esimene asi, mida ta proovis, oli tegelikult hoopis kurk. Mõtlesin, et äkki maitseb? Oscar tegi suu lahti ja mina hoidsin kurki tal suus, arvasin, et hakkab lutsutama või midagi... aga tema lihtsalt istus suu pärani ning ootas kannatlikult, et ma kurgi välja võtaks. Null huvi!

Paar päeva hiljem kui ta silmadega iga tükki saatis, mis minu suhu rändas, proovisin uuesti ja siis mõjus kurk nagu kassile palderjan! Lödistas oma väikeste beebiigemetega seda keskmist pehmet osa süüa nii et mahla pritsis. Nüüd olen kurki spets asja sisse pannud, kust tükke välja ei tule ja lapsel rõõmu kui palju.


Eile käisime rannas ja Oscar sai kogemata peotäie liiva kätte. Ta sattus nii suurde vaimustusse, et pool sealoldud ajast kruttis rätikut endale kõhu alla, kuniks liiv jälle käeulatusse sattus - roomata ju veel ei oska. Meist üks pidi siis katkematult valves olema, sest praegu rändab kõik suhu.

Huvitav, et liiv kohe esimesel proovimisel paremini maitses kui kurk...

19 kommentaari:

  1. No liiv ja muld ju maitsevadki paremini, kuidas sa's seda ei tea :) pealegi nagut maast leitud, irw!
    Muide, mis piire see seal lahesopis on? Haitõrje? Sügavusemärgistus? (aerofotolt on näha, et sealtmaalt umbes läheb sügavaks, kuigi paremal pool on ju madal edasi). Kas selle peal saab käia ka?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Maast leitud, jah! :)

      See on järv (Cowichan Lake), nii et haisid pole vaja tõrjuda. Ma arvan, et see piire on peamiselt selleks, et lapsed nende täispuhutavate asjadega liiga kaugele ei triiviks. Mis see eesti keeles võiks olla (float)? Ja samal ajal ehk sügavusepiire ka. Ja võib-olla selleks, et paadid liiga lähedale randa ei tuleks, kus inimesed ujuvad.

      See on ümar, nii et peal käia hästi ei saa, niisama lösutada saab küll. Jämedama palgi paksune.

      Kustuta
    2. Pontoon peaks olema eesti keeles (kuigi tuleb prantsuse keelest) ehk ujuvpoi (ka ujuvsild vmt taoline ujuk). Ja selles, et järvedes haisid pole, ära ole väga kindel. Nicaragua järve hai on tuntud inimsööja ja neid on ka mõnes USA järves (vaat Kanadas ilmselt siiski mitte :) ) laki juu XD
      Nägin siin ükspäev videot languuripojast nimega Lori, kus ta oli üsna titt alles, ja kuigi ahvid õpivad peost sööma, siis ikka panevad nagu kassid ja koeradki vahel suu maha ja söövad maast (tema sõi mingeid suuretiibseid putukaid, kas tsikaade või kesned olid - vahepeal haaras pihku ja vahepeal otse suuga). Niiet see on ilmselt inimeselgi mingi atavism titeeas. Kas siit nüüd järeldub, et peaks esimese taldriku maha panema ja laskma tal seal siis põrandal plätserdada ja suuga võtta või mis - arendab ehk ka neelamisrefleksi, no et toit on allpool ja kõhtu saamiseks tuleb ülespoole tõmmata? Või maitia ka... ma pole muidugi Spock, niiet selle koha pealt väga sõna ei võta.

      Kustuta
  2. Anonüümne6/8/18 08:13

    Need maast leitud asjad ;) Paku taldriku pealt aedvilju - ei võeta kättegi. Samas õues lähevad suhu liiv, kivid, muld, oksad, kassi söögikausist leitud kalapea... Mul esimene laps toppis kõike suhu (va siis hoole ja armastusega vaaritatud söök). Teine eksemplar on teisest puust, midagi küll maitseb ja närib, aga minus on tärkanud lootus, et äkki seekord pääseb sellest kivide söömisest.

    VastaKustuta
  3. Soovitan uurida baby led weaningu kohta, siis Oscar saab ise toidu maailma avastada ja teie ka samal ajal rahulikult süüa. 😊

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Olen uurinud ja tahan katsetada, aga pole ise veel valmis :)

      Kustuta
    2. Sul ju arst kodus olemas. 😃 Mina ka alguses kartsin ja see tõttu alguses alustasime õhtul kui mees kodus oli (tal suurem first aid kogemus kui mul). Mina aru saanud et mida kauem ootad blwga seda raskemaks läheb, sest hetkel beebi peab ainult neelama ja see tõttu hiljem ei pruugi ära tabada et tükke peab ennem neelamist mäluma. Aga blw beebid õpivad kohe mäluma.
      Tõesti soojalt soovitan, meie beebi oli nii õnnelik et ise sai tegutseda ja saime koos süüa perena. Ainuke asi et segadus on suur, meil lõpuks sõi paljalt ja käis kolm korda päevas dussi all (tglt siiani käib). 😂

      Ps! Loodan, et ei kõla kritiseerivana, ma lihtsalt nii vaimustuses sellest blw variandist, ise avastasin selle õnneks mõni kuu ennem lisatoidu alustamist. 😊

      Kustuta
    3. Arst ütles, et beebi hingetoru on nii peenike, et sealt on väga keeruline miskit välja koputada, selles mõttes ei võta tema kodusolek ärevust eriti vähemaks. Näputoidu puhul pidi mitu eeltingimust täidetud olema, näiteks, et ise istuks ja et võtaks toitu nimetissõrme ja pöidlaga (mitte terve käega) - Oscar ei istu veel eriti kindlalt, pigem lösutab laua najal. Ja haarab kogu käega (kuigi ma ei tea kui oluline see osa on).

      Meil sõprade beebi on algusest peale ainult näputoitu saanud ja ma just vaatasin ükspäev, kuidas ta (kümnekuusena) terveid sushitükke sõi ilma igasuguse probleemita. Ilma hammasteta ka!

      Igatahes - mida sa siis täpsemalt annad? Juurikad keedad enne pehmeks (poolpehmeks)? Seda, mis kujuga peaks olema ja kui suur, ma juba tean.

      Kustuta
    4. Ma hingetoru kohta ei oska tõesti kaasa rääkida, ma arusaanud et see gagging refleks on neil tglt palju rohkem suu eespool ja mitte nii kurgu lähedal nagu meil täiskasvanutel. Siimaani pole täitsa kurku midagi läinud, paar korda on seda gaggingut juhtunud aga ta alati ise hakkama saanud. Aga eks raske on ikka vaadata ja siis ise veel üritada rahulikuks jääda.
      Mitte istumise kohta jah kindel pole, meil õnneks istus ise juba selleks ajaks aga osad vist lasevad ise süles hoides neil süüa. Eliise ka algul ikka haaras terve käega, aga mingi hetk läks tal näputegevus ikka väga täpseks, suudab selliseid helbeid ülesse korjata et uskumatu. 😃

      Me alustasime aurutatud juurviljadega, esimesena läks butternut squash. Appi ma ei mäletagi mis järjekorras ta sai aga ja igast juurviljad sai läbi proovitud, siis tulid munad otsa, gluteeni tooted. Liha ja puuviljad tulid vist alles kuu aega hiljem. Aga jh kõik sai pehmeks aurutatud sellisele tasemele et käes suudaks hoida. Ning mingi hetk läks siis juba meie toidule üle (ilma soolata), pastad, curryed, ahjuroad, võileivad jms. Kui tglt inglise keelses blw maailas öeldaks et beebi toit peab kohe alguses olema sama mis perel aga minu jaoks tundua natule veider esimese toiduna ala spaggethy meatballs vms anda. Aga see on jällegi kuidas kellegile. 😊

      Kustuta
    5. No ma siis hakkan katsetama millalgi! Aitäh!

      Kustuta
    6. Edu teile, ma usun et kõik läheb hästi. 😊

      Kustuta
  4. Teil on väga maaliline rand seal!

    VastaKustuta
  5. Eks nende esimestega ikka on meel ärevam. Ma oma esimesele tegin ka mitu püreed, aga kui need ilma tarbimata tuli kõik ära visata, siis järgmised kolm pole enam mingit püreed saanud. Esimene ei söönud püreed ega ka midagi muud ja siia maani elab õhust ja armastusest, aga ma ei lase ennast ammu enam sellest häirida, eks inimene peab ise vaatama, kuidas ta ellu jääb. Aga järgmised kolm on õnneks kõik väga head sööjad senini olnud. Kohe alguses mingid näritavad jupid kätte saanud. Eks alustuseks ajavad paar korda kurku (aga see imikute okserefleks pidi toimima ees pool kui täiskasvanutel, st et kui nad öökima hakkavad, siis tegelikult kurku ei ole see söök neil veel jõudnud). Peale seda, kui paar korda öögivad, siis saavad asja käppa ja ülejäänud aeg on kohe igapidi mureta. Peale seda pole väga olnud põhjust muretseda ka igasugu väikeste asjade pärast, mis suhu võiks minna. Kui suu toimine selge, siis miks peaks mingi muu asi kurku minema kui söök läheb kenasti söögitorru. Seda ikka on juhtunud, et üks või teine neist mõne väikse jupi alla on neelanud, aga need tulevad teisest otsast kenasti jälle välja. Liiva olen ka lubanud süüa. Viimane laps hakkas möödunud suvel (aastasena) ükskord väga intensiivselt kahe peoga liiva sisse kühveldama, siis vaatasin, et äkki läheb paljuks ja eraldasin lapse liivast. Immuunsüsteem tugevneb ja liiv tuleb teisest otsast mõne aja pärast jälle välja. Aga ma olen ilmselt imelik ka ja ega esimesel lapsel nii ladnalt liiva ei lasknud süüa, see-eest tabasin ta ükskord lambapabulaid krõbistamast.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mu täditütar kakas pisikesena ükskord õhupalli välja. Lapsed söövad veidraid asju!

      Kustuta
  6. Väike, nö teemaväline küss. Kui teitel seal vihma mitu kuud ei tule, kuidas te siis oma murud kõrbemast hoiate? Kas on vihmutid või kastate kuidagi teisiti, või ongi kõrbematud murusordid? Ja kas ookean on soe või külm, supeldav või mittesupeldav, hoovuste ja/või haidega? Nii kaugel põhjas on vist ainult mõned pelaagilised haid, nt mõrtsukhai ja heeringhai (viimane küll teadaolevalt inimsööja ei ole).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mõned lasevadki muru pruuniks kõrbeda, sest kastmisega kulub ikka kõvasti vett. Enamik ikka kastavad, igaühel on erinev vihmutisüsteem. Meil on mingi automaatne, saab ise seadistada, et mis kell kastmine algab ja kui kaua kestab, vihmutid on muru sees, kaheksa tükki vist kogu aia peale kui õigesti mäletan.

      Ookean on selline jahe, oleneb kohast, lahesoppides on soojem. Supeldav igal juhul, jaa! Hoovuste kohta ei oska ma rääkida. Haisid teoreetiliselt on, aga selliseid, kes hammustada tahaks, ei ole. Sellist liiki siis pole. Vaalasid ja delfiine on kõvasti.

      Kustuta
  7. Aitäh!
    Me käisime ka eile Matsirannas, pagan, sattusime kivise koha otsa, aga vesi, kuigi adrusuppi täis, oli väga mõnus ja parajalt soe. Ma istusin ühe kivi otsas ja lasin aga lainetel kõhu peale tulla :)

    VastaKustuta