04 november, 2023

Vahekokkuvõte

Ma arvan, et köögi värvimise projekt õnnestus. Esimesel päeval võeti kapiuksed eest ära (need värvitakse stuudios ja tuuakse millalgi uuel nädalal tagasi); mööbel puhastati, lihviti ja pandi alusvärv peale. Nii et õhtuks oli mu senine tumepruun köök VALGE! 


Seisime Matt'iga keset tuba ja õhkasime rõõmust. Hele on ikka nii palju värskem kui tume! Mina õhkasin natuke kergendusest ka, sest siia kolides ütlesin kohe, et mulle ei meeldi tume köök, mispeale Matt teatas, et talle meeldib ja seda küll muutma ei hakka. Mul läks 8 aastat, et teda veenda! 

Igaks juhuks mainin, et koonused on muidugi Oscari, mitte maalrite omad. Ja vana tooni kapiuksed teile võrdluseks põrandal maas.

Värvi oli väga keeruline valida. Ma proovisin ikka oma 20-30 näidist läbi ja see, mis käiku läks, oli algusest peale lemmik. Pisikese lipiku abil on muidugi väga raske ette kujutada, milline terve köök sellisena jääks. Võrdlesin seina ja kappide ja plaatidega, testisin erinevas valguses. Pilte on mul prooviperioodist ainult need kaks pool-närust, aga natuke saate aimu ikka. Esimesel on valituks osutunud värv paremal pool ja teisel pildil siis seesama värvinäidis seina ja plaatide taustal.


Korra mõtlesin, et ostan proovivärvi ja rullin selle suure paberi peale, et paremat aimu saada, aga lihtlabaselt ei viitsinud. Ja lootsin, et laiskus hiljem liiga teravalt persest ei hammustaks.

Teisel päeval värviti alusvärvile õige toon peale ja ma ei läinud enne vaatamagi kui mõlemad kihid tehtud. Mõtlesin, et täitsa jama kui mulle ei meeldi. Aga väga meeldis! 

Võib-olla sutikene tumedam/kontrastsem oleks võinud olla, aga samas ei tea ka. Tahtsin ju võimalikult neutraalset ja heledat ning seda kõike ta nüüd on. Mu kõige suurem hirm oli, et jääb liiga tume. Tumehall ei ole suurt parem kui tumepruun. Ja kui neid väikese värvilipikuga pilte vaadata, siis no ole meheks ja vali niimoodi see ideaalne toon - võimatu! 

Kui kapiuksed ette tagasi tulevad, läheb üldpilt nagunii tumedamaks, sest praegu on hallide uste asemel valge kapisisu.

Ja selles mõttes on mõnus värv, et valguse käes mängib palju. Mingi nurga alt tumedam, teiselt poolt vaadates jällegi heledam. 


Avastuste rubriigist nii palju, et õudselt lihtne on köögis toimetada kui uksi ees ei ole. Tegin juba nalja, et äkki ei panekski tagasi? Aga alumisi uksi igatsen jällegi VÄGA, sest nendel olid siiani beebilukud peal ja Oliver ei saanud sisse murda. Nüüd pole lukke ega uksi ja laps käib non-stop mingite riivide, pannide ja sibulatega mööda tuba ringi.

Igatahes - kuidas teile meeldib? 

21 kommentaari:

  1. Uus on palju palju palju palju parem, terviklikum. See pruun oli ikka kole jah. Uus toon haakub seintega palju mõnusamat!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mõnus jaa, ei karga näkku enam.

      Kustuta
  2. Väga ilus on!!! Absoluutselt õige otsus! Palju avaram. Mina olen valge köögimööbliga aru saanud,et seda on palju lihtsam puhtana hoida, kuna kogu mustus on kohe näha ja sa tõmbad uksed kohe puhtaks 😊 Palju õnne uue köögi puhul

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Valge oli mu esimene valik, aga kuna Matt polnud nõus kappe muutma, valisin omal ajal valge töötasapinna ja nüüd ei olnud enam seda varianti, et kapid valgeks jätta. Natuke kontrasti teeb minu meelest ilusamaks. Aga ideaalne oleks olnud helehall töötasapind koos valgete kappidega. Ehk vastupidi kui praegu.

      Kustuta
    2. Hei, mulle paistis telefoni pisikeselt pildilt kõik valge :D ja natukene aega mõtisklesin, et mis hallist jutt käib :D Aga ju see valge jäi mulle kummitama! Igal juhul on ilus! Helehall, valge.. mulle sarnaselt sinuga hele köök meeldib! Ja kontrasti peab ikka olema - endale tegin valgete uste ja köögikappide kõrvale heledat puiduvärvi töötasapinna.

      Kustuta
  3. Väga kena! Ma olen hullult halliusku, nii et silm kohe puhkab. See on võib-olla minu kiiks ka, aga endale kohe üldse ei lähe need punakas/oranžikaspruunid puidu värvid peale. Millegipärast tundub, et just USA-s ja Kanadas domineerivad need värvid köögis

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kunagi Oscar küsis, et mis mu lemmikvärv on? Mina ütlesin, et hall ja Matt ütles, et hall ei ole värv. Jumala tõsi muidugi! Nüüd mul polegi lemmikvärvi!

      USA's ja Kanadas on tõesti palju neid tumedaid kööke (ja tumedaid põrandaid ka). Uutes majades on pea kõigis valged või hallid köögid, ma olen märganud, nii et paistab, et neil endil hakkab ka kopp ette tulema õnneks. Üldse on palju tumedat, näiteks diivanid on pea alati mustad või tumepruunid (ja peaaegu alati nahast - nagu mingid kontoridiivanid kõigil kodus). Samas see värvide faas, mis Eestis pikalt oli, et köögid on sinised-punased-kollased on siin täiesti vahele jäänud.

      Kustuta
    2. Ma USA kohta ütlen omaenda kogemuse põhjal, et kodusisustuste materjali- ja värvivaliku üldpilt sõltub a) tutvusringkonnast ja b) elamispiirkonnast. Näiteks New Mexicos olid enamike mu sõprade/tuttavate kodusid väga värvilised, no säärases Mexican/Native American stiilis. Kirkad toonid, julged mustrid, heledad seinad jne. Sinna sekka muidugi jah ka tumedamat mööblit, aga see oli värviküllaste tekstiilidega tasakaalustatud.

      Siin põhja pool, aga ka Californias, kohtab üllatavalt palju nn. Skandinaavia tüüpi interjööre heleda, tasakaalustatud, tagasihoidlikult elegantse värvipaletiga. Samas, mu naabritel on tulipunased köögikapid. Teistel naabritel on elutoas nahkne istumismööbli komplekt, aga mitte must ega pruun, vaid türkiissinine.

      Ja last but definitely not least - sinu uus köök on võrratu. Säärased julged, suuremastaabilised interjöörimuutused on nii lahedad, onju. Keerab elule toredasti vunki juurde, annab uue hingamise.

      Kustuta
    3. Suur muutus annab uue hingamise tõesti, iga kord kui kööki astun, üllatun jälle, et nii hele ja särav.

      Kustuta
  4. Anonüümne4/11/23 10:18

    Mis vahet sellel on, mis meile meeldib - pea-asi, et Sulle meeldib! Uus on alati mõnus.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tõsi-tõsi! Aga huvitav ju ikka, et mida teised arvavad. Näiteks kunagi ma näitasin magamistoa pilte - vanasti oli üks sein tumehalliks värvitud (ostmisest saadik) ja mööbel oli (Matti soovil) must. Lasime seina teiste seintega sama värvi värvida ja vahetasime mööbli valge vastu. Kui õigesti mäletan, ütlesid pooled lugejad, et neile meeldis tumeda seina ja musta mööbliga rohkem. Ja noh, ongi tore, kui maitseid on erinevaid! Mulle endale väga meeldib kui keegi "home makeover" pilte näitab, alati mõtlen, et mida ma ise teisiti teeks ja mis on head nipid jagajalt õppida, et äkki saaks ise kunagi kasutada.

      Kustuta
    2. Anonüümne6/11/23 08:38

      Haa! No ma ei hakka Sulle kilkama, et minu arvates hall on jube ja pruun ka ja köögis peaks ikka kollast ja oranži leiduma :) Mulle meeldib vaadata kinnisvara müügikuulutuste pilte ja sealt inspiratsiooni korjata sisustuse jaoks. Eriti kui mõni vana mõis on müügis jne.

      Kustuta
  5. Ootaks uksed ka ära, aga tundub juba praegu, et sobitub paremini ülejäänuga. Ma ei ole muidu halli köögi fänn, hetkel olude sunnil (ostuga kaasa tulnud köögi) karkass ja töötasapind on hallid ja ma ei jõua ära oodata, millal uue köögile jõud st rahakott peale hakkab. Üldse mingi kiiks on halliga sisekujunduses - teiste kodudes meeldib, aga enda omas mitte.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ise ei teadnudki, et selline halli fänn olen, aga aja jooksul on kuidagi nii kujunenud, et kui mingit uut tooni on kuhugi vaja, valin ainult halli. Tundub selline hea neutraalne, millega väga pikalt puusse ei anna panna.

      Sul on töötasapind kappidega sama tooni? Võib-olla piisaks ka sellest, kui üks kahest teist värvi teha? Natuke kontrasti teeb tavaliselt head. Siis pole tervet uut kööki vajagi.

      Kustuta
    2. Kapiuksed on hoopis oranžid, seega kontrastist just puudust ei ole. Muidugi on muid asju, mis ei meeldi, st ainuüksi värvi pärast jah värviks.

      Kustuta
  6. Ahjaa, ühe asja unustasin. Mind on miskipärast alati vaimustanud, kui köögis on aken kraanikausi taga, nagu sul. No et pesed nõusid ja vaatad samal ajal aknast välja. Mul eelmises USA kodus oligi nii, praeguses mitte. Loodetavasti järgmises jälle on. Praegu on mul küll suur, maast laeni aken ühes köögiseinas, aga see pole see. Kadestan sind, tahan kraanikausitagust väljavaadet! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma pole Kanadas vist veel ühtegi maja näinud, kus kraanikauss ei oleks akna all. Mäletan, et kunagi algusaastatel mainisin Mattile, et nii huvitav, et siin alati valamu akna alla pannakse. Ja mäletan hästi, et ta vastas: "See on sellepärast, et naised nõusid pestes ära ei masenduks". Siiamaani mõtlen iga kord muigega sellele tagasi kui miskit kraanikausi ees asjatan ja õue vaatan. Nõusid peseb meil muidu masin, aga masenduse vastu aitavad aknad kindlasti hästi.

      Kustuta
  7. Anonüümne6/11/23 10:15

    Ja näed siis, kui erinevad on inimesed. Mina ei või seda kraanikaussi akna all silma otsaski kannatada. Esiteks, kui ma pesen nõusid, siis ma pesen nõusid, mitte ei uita välja vahtida. Teiseks, kõigil on tänapäeval nõudepesumasinad, selle paari taldriku kiiresti loputamise juures pole tõesti vaja veel välja vahtida. Suuremat kogus siis ju kraanis ei pese, paned masinasse. Aga kõige hullem on see, et kui kraanikauss on akna all, mismoodi sa siis aknale ligi pääsed - õhutamiseks, pesemiseks, lindudele söögimaja täitmiseks? Absoluutselt ebaergonoomiline lahendus, lisaks lendavad pritsmed ka akna peale.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, inimesed on erinevad, ja see ongi vahva.
      Minu “tahan akent kraanikausi taha” seletub nii: (ma hästi ei usu, et päris _kõigil_ nõudepesumasinad on, lisaks leidub ilmselt veel minusuguseid, kellel on, aga ei kasuta. Ma ladustan seal küpsetustarvikuid :)) - anyway, meil on kaheinimese pere, mul läheks mitu päeva, enne kui masina täis laotud saaksin, paari tassi-taldriku pärast ju käima ei pane. Ja mulle _meeldib_ käsitsi nõusid pesta.
      Kui köögis on mitu akent (või klaasuks nagu Anul), ei teki ka õhutamisprobleemi. Lindude söögimaja on mul üleülds elutoa klaasukse taga. Pritsmed, jah. Samas, kui aken nö. astub seinast välja, või on kraanikausist pisut kõrgemal, siis pritsmed klaasini ei jõua.
      Aga jah, veelkord, inimesed ja eelistused on erinevad. Ja tore, kui igaüks just seda saab, mida tahab ja mis just _temale_ meeldib.

      Kustuta
    2. Kuna ma nõusid käsitsi üldse ei pese, siis pritsmete probleemi pole (aken on ka omajagu kõrgemal, ma arvan, et sinna väga ei pritsiks ka) ja aknale ligipääsu valamu ei takista, sest köögimööbel oleks ikka selles seinas, valamuga või mitte.

      Kusjuures mina jällegi ei saa aru, kuidas ei teki nõusid? Mul saab nõudepesumasin vahel kaks või kolm korda päevas täis :D

      Kustuta
    3. No sul on kaks väikest jõmmi, eks need tekitavad omajagu nõusid :) Meil on tihtipeale nii, et kumbki peseb ise kiirelt oma taldriku-tassi-kausi ära, me sööme enamjaolt erinevatel aegadel.

      Kustuta