05 jaanuar, 2016

Kulutabel

Ma olen üle kahe aasta kõik kulud tabelisse kirja pannud ja peab ütlema, et on olnud väga hariv lugemine! Tihti juhtub nii, et omaarust polegi midagi ostnud, aga numbrid räägivad täiesti teist keelt. Ja vahel (kuigi harvem, hahaa) vaatan keset kuud, et ohh kui vähe ma seekord söögile (riietele) olen kulutanud... Aga klassika on muidugi see, et vahetult peale meeldivat avastust viskab saatus mu teele midagi täiesti vastupandamatut, nii et kogu kokkuhoitud raha lendab kõmm-kõmm-kõmm nelja ilmakaare poole laiali.

Põhilahtrid on rent, toit, riided ja muu. Toit on siis nii kodus kui väljas söömine ning riiete alla kuuluvad ka jalanõud ja aksessuaarid. Viies lahter "reisimine" sisaldab alati kõige nutusemaid numbreid. Reisimise alla olen ka kõik nädalavahetuse tripid pannud, sest nii huvitav on jälgida kuidas "natuke seda" ja "natuke teist" lõpuks mingi müstilise lõppsummani jõuab. Aga noh, klassikuid tsiteerides ei pidavat inimesed surivoodil kahetsema, et liiga palju ringi rändasid ja liiga palju häid nädalavahetusi veetsid. Mitte, et ma plaaniks surema hakata, aga hea on valmistunud olla.

Üldiselt olen päris osav majandaja. Juba aastaid pole juhtunud, et ostaks mõne sellise hilbu, mis kappi seisma jääks. Küll aga soetasin näiteks detsembris täiesti lambist kõrge kontsaga kingad, mida mul absoluutselt vaja ei olnud (ja millega ma kõndida ei oska), aga see-eest läheb iga kord tuju heaks kui neid ukse kõrval seismas näen! Daamil võib ju ometigi üks paar soliidseid kingi olla, eksole.

Tabelisse uut numbrit trükkides avastasin, et võiks aastate keskmised kulud välja arvutada! Kuu lõikes kõigub number kohati lausa rohkem kui kahekordselt (kuradima reisimise lahter, ma ütlen!), nii et midagi silmnähtavat välja ei joonistu. Rendi jätsin sedapuhku arvestusest välja, sest see läks kevadel seoses uude kohta kolimisega odavamaks. Ja mis ma näen - 2015 kulutasin igas kuus keskmiselt 55 dollarit vähem kui 2014 aastal! Juhhei! Mõtle kui oleks veel kingad kah ostmata jätnud!!!

(patsutab omale veel paar päeva rõõmsalt õlale, aga siis ostab auto ja teab juba ette, et 2016 aasta keskmist kulu vabatahtlikult näha ei taha)

5 kommentaari:

  1. Uhhuu, kulude jälgimine on põneeev :) lisaks sellele, et minusuguse puhul ilmselgelt vajalik :D aga ma ei ole kunagi suutnud väga järjepidevalt teha seda. Paar kuud jälgin ja eelarvestan, siis jälle pool aastat elan õndsas teadmatuses ja siis võtan ennast paariks kuuks kokku jälle. Nüüd jaanuarist tegin endale jubbe korraliku tabeli, kuna siin Rootsimaal ei saa üldse aru, kuhu see raha läheb (tegelt tean, söön ära!).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Minu tekkis järjepidevus siis, kui tegin exceli tabeli, mis kuu kulud ise kokku arvestab. Enne seda pidasin telefonis arvet, aga see oli maru kohmakas süsteem.

      Kustuta
  2. Kõige kainestavam kulude kokku arvutamisel ongi see arusaamine, et "natuke siit ja natuke sealt" annab kokku üüratu summa. Ma ise päris kõiki kulusid ei registreeri aga kirja lähevad igakuised püsikulud ja saabunud arved ning seeläbi saan teada muudeks kuludeks jääva summa. Ka see kainestab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aga püsikulusid tead ju niigi? Ma tegin näiteks 2016 alla uue lahtri, mille alla lähevad kokku nii telefoniarve (alati kindel summa), autokindlustus (ma eeldan, et see auto ikka tekib varsti) ja tervisekindlustus. Siis ei aja püsikulud muid lahtreid suureks. Kui ma nüüd sellele mõtlen, siis võib-olla peaks need rendiga kokku tõstma, sest see on samuti püsikulu.

      Ja kui kainestamisest rääkida, siis tegelikult on päris shokeeriv, kui palju raha igakuiselt ilma igasuguse küsimuseta püsikuludele läheb! Nende osas pole ju isegi valikut, et äkki hoiaks seekord kokku vms.

      Kustuta
  3. Siukse pakasega nagu praegu, on kõik rahakotirauad kõvasti kinni külmunud. Tulin just õuest, väike tuul on tõusnud ja no lausa nägu valutas :( Ma olen küll suht lumeinimene, aga 28 miinuskraadi on natuke liiast. Eila niisama.

    VastaKustuta