17 jaanuar, 2018

9 kuud

Kunagi väga ammu sai Tallinna Tervishoiumuuseumis proovitud nahast "rasedapõlle", mis kaalus 10kg. See tundus hiiglama raske! Mõtlesin, et appikene, kuidas sellise kõhuga üldse kõndida jaksaks?

Tänaseks on mul kaalu juures 9,1 kilo ja seda peaaegu ei tunnegi! Pigem on tunne nagu oleks kõhu natuke liiga täis söönud ja kui mõõtmeid ei näeks, pakuks tunde järgi, et kilo-kaks on kõhul istumas. Diivanil lösutades on kõige raskem, sest siis surub laps kõikidele siseelunditele korraga, aga muidu pole häda midagi. No aevastada ei saa, ribid on jube valusad. Aga vaadakem helget poolt - keisrihaavaga ei saa ma ka köhida, naerda, nuusata jne.

Magan endiselt hästi, aga vasak külg ei paista "üürnikule" väga istuvat, hakkab närviliselt vastu voodit kopsima. Ma ei saa aru, MILLEGA, sest vasaku külje peal olles peaks beebi peaaegu selili olema. Parema külje peal on lihtsam, aga vahel ei sobi see ka. Koputama küll ei hakka, aga liigutab niimoodi, et terve kõht tantsib. Selili pöörates rahuneb maha, aga siis läheb endal kuidagi raskeks ja kõhuli ei saa ju üldse. Mida ma siis tegema peaks - püstijalu magama?


Kui tunnikese seda trianglit ignoreerin, väsib ta lõpuks ära ning saame mõlemad uinuda. Ja isa maagiline käsi aitab ka alati - iga kord kui ütlen, et appikene, mis seal toimub, katsu... ja Matt käe kõhule paneb, on kohe vaikus. Kohe! Ei, siin pole kedagi, millest te räägite?

Magamisega on nüüd üks lisajama tekkinud. Mul on palav! Nii palav, et ärkan keset ööd üleni higisena, lükkan teki maha ja ikka on kuum. Igal õhtul keeran magamistoas kütet maha ja ükspäev jätsin aknad ka lahti, siis oli täitsa mõnus. Vaene Matt ärkas hommikul hammaste plaginal ja küsis, kas ma olen aru kaotanud? Kohutavalt külm olevat!

Rasedusäpp väitis, et kehatemperatuur peaks nüüd kuskil kraadi võrra kõrgem olema ja sellevõrra on tulevasel emal soojem olla. Tänks, noh. Küttearve tuleb ka väiksem, vaata!

9 kommentaari:

  1. Anonüümne17/1/18 21:31

    Selle kõhu katsumisega pidi nii olema, et laps ehmatab selle järsu puudutuse peale ja siis jääbki liikumatuks. Seepärast lõpetavadki beebid kohe liigutamsie, kui keegi beebit katsuda püüab. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aga kui ma ise katsun, möllab edasi! :)

      Kustuta
  2. Anonüümne17/1/18 22:51

    Minul on ka alati raseduste ajal palav olnud. Esimese lapse ootuse ajal tegin südatalvel akna lahti ja pugesin teki alla magama, kui abikaasa mõned tunnid hiljem tuppa tuli, pidi ka šoki saama - ma olin toa jahutanud 14 kraadini aga oi kui mõnus mul oli magada :D

    VastaKustuta
  3. Heh, mul oli palavusega sama teema - ja see pole üle läinud. Laps magas ka meie toas ning kohe kui ta oli omandanud normaalsema kaalu (sündis ajaliselt täiskantuna, aga pisikesena, 2,2kg) ehk u 3,5kg, siis tegime akna vähemalt tuulutuse peale lahti - seda veebruarikuus. Aga jah, me magame siiani avatud aknaga.

    VastaKustuta
  4. Sa oled väga kena sale rase, need tagasihoidlikud 9kg on küll kõik ainult kõhtu läinud :)

    VastaKustuta
  5. Anonüümne18/1/18 08:41

    Esiteks - sohk ja vahetegemine. Ma võtsin teise lapsega juurde 8kg (lõppkaal 66 minu 163cm juures), aga kõht oli nagu maakera (103cm).
    Teiseks - mul oli ka rasedana kogu aeg palav :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen 176cm pikk, sellevõrra on ilmselt kõht väiksem, et tal on pikkupidi rohkem ruumi ennast ära mahutada. Ma kõhu ümbermõõtu ei teagi, siin keegi ei mõõda seda. Ei pidavat mingit infot andma, sest juba enne rasedust on kõik kõhud erineva ümbermööduga.

      Kustuta
  6. Anonüümne22/1/18 10:09

    Millist raseduseäppi kasutad?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul on kaks tükki - What to expect ja Pregnancy by Amila. See teine meeldib mulle rohkem, sest seal on rohkem funktsioone. Näiteks saab kaaluiivet jälgida. Näitab tabelina, et mis nädalal milline kaal oli ja graafikuna ka, kus arvestab su raseduseelset kehamassiindeksit (sest sellest olenevalt peaks kaalu vähem või rohkem lisanduma). Graafikus siis sinu nn normaalne vahemik, kus peaksid olema ja sinu enda poolt sisestatud info põhjal joon, et kus sa tegelikult oled.

      Kustuta