08 detsember, 2018

Jõulu-kana-kingiloba

Ostsin eelmisel aastal terrassipiirdele jõulutuled. Ühel hetkel avastasin, et pool rida on ära kustunud. Matt lohutas, et mis seal ikka, toome järgmisel aastal uued.

Talv hakkas lähenema, tõingi uued. Veetsin hea tunnikese, et 15 meetrit tulukesi paika sättida ja kinnitada. Eile märkasin, et reast umbes kolmandik põleb ainult vaevu-vaevu, ongi juba kustumas, ülejäänul pole viga midagi. Sain veidi pahaseks, et miks, kirevase päralt!

Kas nüüd hakkan siis mitte ainult kord aastas, vaid lausa mitu korda ühe talve jooksul uusi tulesid ostma? Matt kehitas õlgu, ütles, et mis siin ikka ärrituda, vii poodi tagasi! Esimese hooga vaidlesin muidugi vastu, ei saa ometigi eeldada, et mul on kuu aja tagune tšekk endiselt alles, aga siis selgus, et midagi ei pea alles olema. Tere tulemast Kanadasse! Kindluse mõttes kontrollisin poe kodulehelt kah üle ja tõesti - 90 päeva jooksul võib asja tagastada (olgu tal siis midagi viga või mitte), tšekki pole vaja, raha pannakse samale kaardile, millega ostu sooritasid. Süsteem teab, mida selle kaardiga neilt ostnud oled.

Ja kuna ma ei viitsi katkiseid tulesid maha võtta, uusi üles panna ja jaanuaris neid uusi uuesti maha korjata, ootan lihtsalt kuniks pühad läbi, viin katkised poodi tagasi ja ostan alles järgmisel talvel uued. See kustunud osa jääb nagunii natuke nurga taha ja aknast ei paista.


Me veetsime just paar päeva Vancouveris, sest seal oli Jordan Peterson'i raamatuesitlustuur, millele Matt meile vip-paketi organiseeris, et saaksime professoriga silmast silma kohtuda ja kätt suruda. Oli vägev küll!

Petersonist võiks ma nii pikalt rääkida, et see vajaks eraldi postitust. Aga võib-olla te ei viitsiks lugeda. Kellele huvi pakub, võib alustuseks tema siiani kõige skandaalsema intervjuu ära vaadata.

Järgmisel päeval astusime sõbranna ja tema uhiuue beebi juurest läbi. Teate, ma sain ju kah sel aastal lapse, aga üldse ei mäleta, et ta nii väike oleks olnud! No ja need teiste lapsed ju ainult magavad. Minu oma ka alati magas kui keegi külas käis. Ülejäänud aja passis üleval.


Ükspäev vahetasin kõik vanad pannid uute vastu välja ja sõbranna tögas lõbusalt, et noh, pidid ikka ise ostma, ei jõudnud jõuludeni oodata?

See on meil inside joke... Matt kinkis mulle ju kunagi jõuluks panni! Igasugu muud kraami ka, aga halloo - panni?! Reaalsus on muidugi see, et väga hea pann oli, pea iga päev kasutasin. 

Selle aasta jõuluostudest on õnneks suurem osa tehtud. Oma perele panen alati pakid oktoobri lõpus teele, et detsembris kohale jõuaksid, nii et ma lihtsalt pean varakult alustama. Tegelikult võib lennupostiga kah saata, sel juhul jõuavad kahe nädalaga kohale, ainult et hind hüppab neli korda kõrgemaks. Ma ei näe nagu mõtet...

Kanauudiseid ka - neil on streik. Ei mune enam üldse! Okei, osad on lihtsalt nii vanad, et oligi aeg otsi kokku tõmbama hakata, aga ülejäänutel pole ühtegi vabandust. Muidusööjad sellised! Ma pean minema neid ähvardama, võib-olla võtavad end ikka veel kokku. Muidu saab jõuluks suppi.

8 kommentaari:

  1. Anonüümne9/12/18 10:04

    Kas kanadel ei ole mitte ka talvepuhkus?

    Liina

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meil on kolmandat talve kanad ja esimesel kahel polnud probleemi. Munesid küll vähem kui suvel, aga vähemalt munesid. Lisavalgus on neil kuudis täpselt samamoodi nagu eelmistel talvedel, nii et 16h on päevas valget aega ja 8h magavad. Aga mitte keegi ei mune!

      Kustuta
  2. Nagu ütles neiu Ärnja: Ah, see oligi juba vana ...! Päevavari siis, mitte kanad. Äkki aitaks lisavalgustus? Ma olen nagu lugenud, et munemise puhul pole oluline isegi mitte see paar külma- või soojakraadi siia-sinna, vaid just pikem päev. Kuna kana on lõunamaine lind, siis no 20 tundi päevavalgust, nagu meil Eestis, pole tal tarvis, aga umbes 12-16 tundi kuluks teilgi seal ära.
    Mis puutub pakkidesse, siis on praegu siin hullumaja. Omniva otsustas (sellele otsustajale tuleks küll üks korralik näidispoomine teha või siis Eriti Pikavarrukaline Brigaad talle järele saata) nüüd vastu jõulut mingit uut pakiliini üllitada, mis korralikult tööle ei hakanud ka, mistõttu pakid seisavad kurat teab kus karupees. Nt keegi olevat Singapurist saatnud ja sealt tulid näpsti kahe päevaga, nüüd Talnas aga seisavad kaks kuud ja mitte keegi mitte millestki mitte midagi ei tea. Ja paistab, et lähitulevikus ei hakka teadma ka. Noh, kes sinki saatis, eks sealt tuleb siis nii millalgi maikuus ilmselt uus elu välja, või lükatakse terve hoone sealt levivate aroomide tõttu buldooseriga hunnikusse.
    Mis tuletab meelde ühe kunagise Ivan Urgenti nalja Maksim Galkini šõus "Uued vene beebid": Galkin küsib: Mis sulle jõuluks kingiti? Urgent: Ma ei tea, nad alati kingivad mingeid karpe. Seisis-seisis, algul haukus, pärast haises... Nojah. Loodetavasti sinu pakkidega midagi sellist ei juhtu ((8O

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kanada postitöötajad hakkasid novembri lõpus streikima, aga selleks ajaks olid minu pakid juba selle riigi pinnalt lahkunud. Seda, mis nüüd Eestis edasi saab, ei tea keegi :)

      Kustuta
    2. Anonüümne10/12/18 18:54

      Minu kanad ka ei mune juba kuu aega :( mingi streik kanadel..isa kanad ka ei mune juba pikemat aega.

      Kustuta
    3. Ma sain eile kaks muna! Kanad on vist blogi lugenud ja hakkasid supi sisse sattumist kartma :)

      Kustuta
  3. Kas sa palun ütleksid millist telefoni sa pildistamiseks kasutad? :) Mul varajasemast meeles, et iphone? Aga mudel? Ise aastaid peegelkaamerat kasutanud, aga enam üldse ei viitsi seda kaasas kanda ja tahaks ka kergema vastupanu teed minna...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Varem oli IPhone 5S, nüüd on IPhone 10. Uus teeb nõksa paremaid pilte küll, aga mingit meeletut vahet minu meelest pole. Tihtipeale pole lihtsalt piisavalt valgust vms ja siis ei tule pilt nii väga hea muidugi, peegelkaameraga saaks ju ise timmida, aga kui valgus on okei, saab telefoniga täitsa korralikud pildid, ma ütleks.

      Kustuta