19 august, 2023

Hakkab looma...

Ma ei jõua sügist ära oodata! Üks laps läheb kooli, teine lasteaeda, mul algab uus elu. Otsustasin hakata regulaarselt trennis käima. Kas registreerisin end ära? Loomulikult mitte. Aga uued trennitossud tellisin? Absoluutselt!

Lasteaias pidi Oliver algse plaani kohaselt käima kaks päeva nädalas, aga kui laste graafikuid vaatasin, jäin mõtlema, et võib-olla oleks kolm parem, sest kaks hommikut kulub kohe töö ja muude kohustuste peale ära, endale mingit vaba aega jälle ei jää. Oscar on iga päev kahest vaba, sealt edasi peab teda sõidutama teraapiasse ja akrobaatikasse ja ujumistrenni ja... Täpselt samal ajal tahaks Oliver lõunaund magada (tingimata kodus), mis teeb logistika veidi keeruliseks. 

Keerutasin seda mõtet, et kas kaks või kolm, ei suutnud välja mõelda... ja siis saatis lasteaia juhataja ootamatult meili, et üks lisapäev tuli saadavale, ma ei mäleta, kas sa tahtsid kahte või kolme, seega pakun esimesena sulle. Saatusesõrm. Teeme siis kolm.

Aga kolm päeva tähendab omakorda seda, et mul jääb lisaks kohustustele ka vaba aega ja üleüldse on uskumatult mõnus mõelda, et juuksuri-, arsti- või mis iganes muud kohtumist kirja pannes ei pea ma vaatama nii enda, hoidja kui Matt'i graafikut samaaegselt, vaid võin lihtsalt öelda, et need-ja-need nädalapäevad sobivad. 

Vabadus maitseb uskumatult hästi!


Hambaarsti juures käisin. Väike kild tuli plommist välja ja selle kõrval oli tumedam koht. Mõtlesin, et kes teab, mis kole lugu seal peituda võib, tahtsin, et kohe korda tehtaks. Arst viskas pilgu peale ja küsis esimese asjana, et kui vaprana ma end täna tunnen... ja enne kui jätkata jõudis, mõtlesin juba, et appi, NII halvad uudised või?

Ma vihkan hambaarsti juures käimist. Sellepärast käingi vähemalt korra aastas, et jumala eest midagi katki ei oleks.

Aga siis ta jätkas, et see osa, mille lahti peab puurima, on üsna väike ja (väga) valus tõenäoliselt ei ole, nii et võime ilma tuimestuseta proovida, kui end piisavalt vaprana tunnen.

Ütlesin, et tänan, ei. Ma kasvasin üles Nõukogude Liidus ja tuimestus ei olnud isegi mingi variant üldse. Nii et paluks mulle nii palju tuimestust, et ülehomseni midagi ei tunneks.

15 minutit hiljem oli kõik tehtud. Ja vaatamata sellele, et ma tõesti mitte midagi ei tundnud, olin kogu see veerandtund täiesti krambis. Hambaarstihirm ei lähe vist mitte kunagi üle.

-

Sõbrannadega tuli juttu juustest. Ühel neist ei ole lapsi ja tema jaoks oli üllatus, et pärast beebi sündi juuksed välja kukuvad. Ja tagasi täispikkusesse kasvavad aeglaselt, sest pihta hakkavad nullist. Kaevasin kuskilt sügavustest kaks pilti välja, et illustreerida - esimene on tehtud umbes siis kui Oliver hakkas aastaseks saama (ehk näo ees oli selleks ajaks alles jäänud viis karva, õnneks paistis uusi juurde tulemas) ja teine on tehtud millalgi enne suve (ehk veidi üle poole aasta hiljem) ja sealt on näha selge piir, kuhu uued juuksed praeguseks on pikkusega jõudnud. Rets, noh. 

Mul on kopp nii ees, et panin juba juuksuriaja, et... ma ei tea... lasta lõuani lõigata?

6 kommentaari:

  1. Ma ei tea, kas teil seal sellist lihtsat asja on nagu tavaline kõrvenõges. Kui saad kuskilt, siis joo 10 päeva teed ja loputa sellesamaga juukseid ka. Varsti hakkavad väikesed nn "jonnijuuksed" kasvama :) Üle 10 päeva kindlasti ära joo, nõges on väga väekas taim. Kuu või paari pärast võid uuesti juua. Juukseid loputada võib muidugi pidevalt.
    See pilt, kus poisid kahekesi käsikäes lähevad, on kuidagi jube armas ja südamlik :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Juuksed kasvavad küll, aga kuna näo ümbrusest vähemalt 2/3 välja kukkus, siis nüüd läheb aega, et tagasi kasvaks. Kukla pealt ulatuvad uued juba õlgadeni, aga ülevaltpoolt läheb ikka aega veel.

      Kustuta
  2. Kui lõikad, siis jälgi, et oleks täiskuu esimesel päeval (kalendrisse pannakse keskmine ehk teine päev) või noorkuu alguses, kohe peale kuuloomist (ka see on paremates kalendrites sees). Sellised väikesed nipid aitavad kaasa. Muide, kui teil seal nõgest ei müüda ja korjata ka kuskilt ei ole, siis äkki ema saab sulle siit saata - neid müüakse apteegis ka, sellistes kollastes pakkides (nagu kõiki ravimtaimi). Paarist pakist peaks piisama, ja loputamiseks võib tee ka kangem olla kui sissejoomiseks.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul muidu kasvavad juuksed üsna kiiresti, probleem on rohkem selles, et nullist täispikkusesse jõudmiseks läheb paratamatult palju aega, tee sa nendega, mis sa teed.

      Kustuta
  3. Sedand küll jah :) Aga siin ongi just see noorkuu abiks. Ma olen tähele pannud, et isegi kui küüsi lõikad vana kuu ajal, kas endal või kassil, nii kui kuuloomine on läbi, paari päevaga on vuhh pikad jälle. Kui juhtud aga noore kuu ajal lõikama-viilima, siis on sellest kasu samuti vaid paar päeva. Juuste puhul ma nii ei tea, aga kuna nad mõlemad koosnevad keratiinist, siis mõjubki ilmselt samamoodi. Väike "nõidus" ikka abiks, pealegi täiesti tasuda :D

    VastaKustuta
  4. Muide, lugesin just äsja Epp Petrone ja Väikese Myy toredast raamatust Meie taluelu, et naistepunaõli aitab samuti sellisel puhul.

    VastaKustuta