24 juuli, 2024

Igaühel omad kiiksud

Käisin ükspäev värvi ostmas. Värvipoe omanik, pika halli habemega kuskil 70-aastane mees, ütles mulle muu jutu sees, et "meil on üks klient veel, kes näeb välja nagu filmistaar, te võiksite vabalt õed olla". Helistasin kohe Matt'ile, et näe, tasub kleiti kanda küll, komplimente kukub paremalt ja vasakult. 

Kanada naised kannavad rohkem pükse. Ja sellega seoses pean ära mainima, et mul on isiklik vaen põlvpükste vastu. Mitte, et need siin ülemäära populaarsed oleks, aga no ikka kohtab. Mitte ükski inimene ei näe põlvpükstes parem välja kui pikkades või lühikestes. Eriti õudne on põlvpükstes mees. Kanada mehed kannavad neid õnneks harva. Aga siiski.

Sellega seoses meenub, et ühes podcast'is räägiti, kuidas naised on kõvasti valivamad kui mehed ja vahel on mingi väike detail, mis neile nii räigelt vastu hakkab, et ole muidu kasvõi Kreeka jumal, kõik šansid on nullitud. Varrukast tõmmati suvaline näide, et näiteks olete kohtingul ja mees võtab arvet makstes välja krõpsuga rahakoti.


Naersin kõva häälega, sest no nii tõsi! Matt ütles, et mis sa jamad, see nii väike asi ju? Aga ei ole ju!

Teate, mis oleks veel hullem - PÕLVPÜKSTES mees, kes on krõpsuga rahakott. Viieaastane oled või?

-

Sõbranna ütles, et ei tea, mis värk, kõigil on viimasel ajal nii kiire, kellelgi pole aega suhelda. Mul on jällegi vastupidine probleem (võib-olla sellepärast, et mul on rohkem vaba aega?) - uusi tutvusi tekib nii tihedalt, et ei jaksa sammu pidada. 

Ma olen selline introverdi ja ekstraverdi vahepealne. Seltskonnas suhtlen nii vabalt, et keegi ei kahtlustagi, et ma tegelikult kõige parema meelega täitsa omaette oleks. Mul on nii intensiivsed lapsed ka, et suhtlemisvajaduse saan ainuüksi nende abil kuhjaga täis. Aga noh, mu lastele jällegi meeldib teiste lastega mängida ja siis ma pean ikkagi sotsiaalne olema ning inimestega kokku saama. Ja alati on lõppkokkuvõttes super tore, aga planeerides mõtlen alati, et õõõõh, ei viitsi.

Ükspäev käis garaažiuksetehnik (või mis iganes ta nimetus võiks olla). Midagi oli selle uksega, et vahel sai puldist avada ja vahel mitte, pult sai välja vahetatud, aga probleem ei kadunud.

Helistas, et tuleb vaatama. Korralik austraalia aktsent oli. Ilmus välja, tegi ukse korda ja kuigi ma olin tõesõna nii napisõnaline, kui üldse olla andis, kanadalikku small talk'i ei teinud üldse ja peaasjalikult ohjasin Oliveri, kes püüdis KÕIKI asju garaažist välja vedada (kogemus näitab, et sisse tagasi neid peale minu keegi ei too), siis arvet makstes tekkis ikkagi vestlus, sest austraallane tahtis teada, et kust mina pärit olen... jaaaaaa niiiii seeeee jälle läks. Sain uue sõbra. 

Eestlasi teadis ta mitut ja kiitis, et oleme maru töökad. Siis võrdlesime, et kes kuidas Kanadasse jõudis ja selgus, et meil mõlemal on kanadalasest abikaasa ja samavanad pojad ning edasi tuli paika panna, et millal kõik koos kokku saame ja nii vahetasimegi telefoninumbreid.

Introvert minus oigas kõva häälega, et lõpeta ära, nii ei saagi kunagi omaette rahus kodus olla ja peab jälle mingite inimestega suhtlema, aga ekstravert kilkas, et jeee, nii äge, mul polnudki veel ühtegi austraallasest sõpra. 


Mis kiiksud teil on? Põlvpükse kannate? Aga krõpsuga rahakotti? Tahate kiviga visata, kui keegi avalikus kohas viisijuppi vilistab või laulda ümiseb? Mina küll tahan. 

Põlvpükse kandsin viimati kahekümneselt. Just vaatasin pilte ja mõtlesin, et kas ma olin pime või mis???

Täpsustus (kuna kommentaarides tekkis küsimus) - põlvpüksid on need, mis katavad põlve ära, aga saavad allpool põlve otsa. Nende pükste vastu pole mul midagi, mis ülevalpool põlve lõpevad.

65 kommentaari:

  1. Anonüümne24/7/24 11:46

    Thought you'd never ask :D
    Mina ei ole ka aru saanud, miks peaks üks endast lugupidav inimene valima põlvpüksid! Ja Kanadas valitakse neid keskmisest rohkem, pole Eestis ammu seda nalja näinud.
    Teine trend, mis mulle on samuti arusaamatu, on see bike shorts trend. Et kui püksid liibuvad, siis miks nad peavad olema põlvini??? Rattapükse tehakse ka natuke lühemaid, et ei lõika päris poolt jalga otsast ära. Eks see lähe vist ka natuke põlvpükste teemasse.
    Kolmas asi, mis mind riivab: tepitud joped. Minu arust näevad need välja nagu Michelini mehikesed ja ei kaunista inimest mitte mingist otsast :D
    Neljandaks: loomamustrid. Ei saa aru, kes paneb vabatahtlikult mingi leopardi- või maomustrilise asja selga.
    Samuti on väga kurb, et praegu on tagasi 90ndate ja 2000ndate mood. Kantakse lohvakaid laiu riideid ja MADALA VÄRVLIGA pükse. Oeh... enam poest naljalt midagi jube ilusat ei leia, kõik on lohvakaid dresse täis. Hakka või ise riideid õmblema endale.
    Krõpsuga rahakotti pole ka ilmselt julgelt 15+ aastat näinud ja kui keegi täiskasvanud isik selle oma taskust välja tõmbaks, siis oleks kummaline küll, aga päris 180 kraadi pööret ei teeks.

    Igaks juhuks mainin ära, et kuigi need asjad mul silma riivavad, siis ma ikka leian, et kandku inimesed seda, mis nad tahavad ja laias laastus on ju tegelikult suva. Lihtsalt tekitab minu isiklikku maitset arvestades küsimärke :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Neljandaks: loomamustrid. Ei saa aru, kes paneb vabatahtlikult mingi leopardi- või maomustrilise asja selga.

      Mina panen :D :D :D Sest mulle nimelt hullult meeldib. Aga see peab olema õige muster ja värvid ja see asi ei tohi liibuv olla.

      Kustuta
    2. Jajaa, me oleme juba nii vanad, et moed on kõik läbi käidud ja hakkavad ringiga tagasi tulema. Isiklikult palvetan selle eest, et külje pealt trukkidega dressid tagasi moodi ei tuleks...

      Rattapüksid - sa mõtled siis lühikesi retuuse? Mind ei häiri nende puhul ükski pikkus kui nad põlvest ülevalpool lõpevad. Võivad vabalt peaaegu põlveni ulatuda. Ja võivad ka nõks lühemad kui päris pikad olla (ehk see pikkus, mis pahkluu visuaalselt pikemaks venitab ehk hästi nõks lühikesed). Aga jällegi, ma ei talu, kui katavad põlve ära ja siis saavad kohe otsa. Mind inimeste põlved üldse ei häiri, ma ei saa aru, miks neid niimoodi ekstra katma peab, et ainult põlv ja siis ongi kõik.

      Kustuta
    3. Anonüümne25/7/24 14:45

      mul on need, mis katavad põlve ära... aga koos kompressioonpõlvikutega ideaalsed, muidu tekib mingi topeltkiht. Aga need püksid, mis on poole sääremarjani?

      Kustuta
    4. Mina jällegi mõtlen, et kui nad juba poole sääremarjani on, miks nad pahkluuni ei võiks ulatuda? Maitseasi täiesti, aga mulle tundub täispikkus ja poolpikkus ilusam kui nende vahepealne variant.

      Kustuta
    5. Anonüümne26/7/24 22:12

      Jaa, kind of lühikesed retuusid, aga sellise veidra pikkusega, mis on põlvini. Üle põlve oleks veel hullem muidugi. Ja spordikontekstis nad mind isegi ei häiri, aga mõni aeg tagasi oli trend, et neid kanti kui moeeset ja see ei läinud mulle kohe üldse peale. Samas, kui nad olid umbes maksimaalselt poole reieni, siis ei jäänud muljet, et nad lõikavad pool jalga otsast ära :D
      Kiiksud, noh :D

      Kustuta
  2. Dressipüksid avalikus ruumis, kui inimene just trenniteel ei ole. Botased kleidiga ja eriti pika-peene rihmaga käekotiga. Uhhh. (klassikalised valged tennised ei segaks) Üldse botaste jalatsiteks pidamine, need õudused on siiski ainult staadionile mõeldud... (sisemine Karen sai sõna)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Lõpuks ometi!!!! Ma arvasin, et ma olen ainus, keda botaste võidukäik segab. Trennis, staadionil vms muidugi aga kleidi/seeliku või mistahes muu viisaka riietuse juures on nad lihtsalt jäledad mu meelest.

      Kustuta
    2. Kanadas muud ei kantagi! Mind alguses pani imestama, aga nüüd tundub jällegi loogiline. Näiteks haiglas on KÕIK töötajad botastes. Mugavad ja ei tule jalast ära ehk turvalised ka. Siin ei ole lubatud selliste jalanõudega tööl käia, mis kuidagi laperdavad või jalast ära võivad tulla.

      Kustuta
    3. Laperdavad jalanõud on juba omaette teema aga haiglas on botased küll õigustatud, see on sul õige point.

      Kustuta
    4. Botased (ilmselt peetakse silmas spordijalatseid) on äärmiselt mugavad ja jalgadele tervislikud kui oskad valida eesmärgipäraselt. Alternatiiviks paelteta pehmed kvaliteettallaga kingad, sobivad ka viisakasse restosse jalga, samas võid edukalt nendega joosta.

      Kustuta
    5. Igal juhul on need mugavad ja ei pea tingimata valima kirjusid, mis karjuvad, et olen spordijalanõu! Sellega seoses tahtsin mainida, et ma olen trennis (nt pilateses on enamik paljajalu) tähele pannud, et minust vanematel naistel on peaaegu kõigil labajalg deformeerunud, varbad kõverad ja suure varba kõrval suur mügarik kont. Nende noorusajal olid ilmselt kontsakingad moes. Ma kandsin ka noorena mingil perioodil kõrgeid kontsi, aga õnneks andsin üsna vara alla ja ei rikkunud jalgu ära. Nüüd on nii hea meel! Selles mõttes on järgmisel põlvkonnal jällegi parem, et nüüd on kõikvõimalikud madalad jalanõud moes ja naised ei riku oma jalgu ära.

      Kustuta
    6. Ei saa mitte vaiki olla... botased (silme ette tulevad 80ndate/90ndate kõva tallaga "spordijalatsid"). Tööpäevadel kannan kleiti/kostüümi ja kontoris kõrge kontsaga kingi, kuid tänaval liikudes, st tööle-koju-linnas ringi käies, kannan pehmeid "spordijalatseid" - ei ole Nike'd vms, kuid tegemist on oma lõikelt sportlike jalanõudega, mida tuunisin pitsist kingapaeltega. Tallinna linnas liikudes - on kontsad saatanast - mugavus on oluline, eriti pikki vahemaid läbides. Meenub, kuidas 20 aastat tagasi Saksamaal nägin kontoritöötajaid tänavatel ja vahel ka kontoris spordijalatsitest, tundus võõras ja sel hetkel mõtlesin, et nii "kole", aeg möödub ja nüüd saan aru, kui õige suhtumine - ja hoolivus oma jalgadest. Ahjaa, kannan ühevärvilisi, st valgeid või kreemikaid jalanõusid.

      Kustuta
    7. Suurlinnades on see üsna tavaline, et tänaval kantakse viisaka kontoririietuse juurde spordijalatseid, sest vahemaad on pikad. Eestis hakkab minu meelest üha tavapärasemaks muutuma, et kantakse seda, mis on praktiline, nt vanasti oli tänavapildis vähem kummikuid, neid peeti rohkem mingiks kartulivõtujalanõuks. Aga sõbrannaga just rääkisime, ta ütles, et nüüd on hakatud vihmase ilmaga üha rohkem kummikuid kandma, ei käida enam ilmtingimata oma viisakate nahast saabastega läbi loikude.

      Kustuta
    8. On olemas sportlikud madalad kingad, vähemsportlikud, aga ikkagi madalad ja jalasõbralikud kingad, ja botased. Ja kontsakingad, mille liist toetab jala niimoodi ära, et ei jalal ega seljal pole õhtuks mingit probleemi. Viimased maksavad õnnetuseks päris palju (firmadest Caprice, Tamaris tulevad pähe ja need on sellistest ilmselt need odavama otsa sordid) ja aktuaalsele moele lõivu makstes ei tooda kahjuks enam eriti neljasentimeetrise kontsaga mudeleid, mis minusugusele seljahädalisele sobiks. Minevaasta oli olukord päris hull, sel kevadel tänavakingi otsides olin meeldivalt üllatunud, et tikk-kontsa ja mutikingade vahel on ka midagi, mis sobib kontorisse ja kirikusse.

      Kustuta
    9. Anonüümne26/7/24 22:17

      Ma ei tea, kas botaste all mõtlete pigem sporditossu või on tennised kleidiga ka välistatud? Ma ise hindan mugavust ja kannan soojal ajal peaasjalikult just tenniseid, kuna ei kujutaks ette, et mingi ebaugava kinga endale jalga peaks ajama. Samas mul on väga spetsiifiline maitse tenniste osas: peavad olema üleni mustad (või ühtvärvi) ja tald ei tohi liiga paks olla

      Kustuta
    10. Liiga paks tald on ebamugav ka, ei paindu nii hästi.

      Kustuta
    11. Ma käisin eelmine nädal lausa plätudega tööl. Ehk läksin/tulin plätud jalas, kuna noh vihma sadas ja valida oli kas plätud või kummikud või siis märjad ja rikutud jalanõud. Kuna kummikud on mul sellised, mis pigem eeldavad jahedamat ilma (ühed on voodriga ja teised suht kõrge säärega), siis panin plätud ja väga hea oli. Tänavatel kontsadega ei käi ammu, mugavus eelkõige. Mina ei ole enda jaoks leidnud selliseid sporditosse, mida kannataks kleidiga kanda aga see on isiklik probleem ja teiste jalas ei häiri.

      Kustuta
    12. Anonüümne6/8/24 19:57

      Mugavus ja praktilisus ennekõike. Tööl võib ju viisakamaid jalavarjusid hoida ja vahetada, kui töö peaks selline olema, mis plätusid ei soosi.

      Kustuta
  3. Anonüümne24/7/24 12:56

    Põlvpükse vabaajaüritustel juhtub aga krõpsuga rahakott peale algkooli kisub veidraks. Kui keegi avalikus kohas ümiseb või hoidku jumal, telefonis valjuhääldiga kõneleb.... No ei lähe mitte.... Retuusid pükste asemel ka mitte (et siis lühike t-särk ja retuusid nn tänavariietusena).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Valjuhääldi - JAAAAAAA. Mis neil inimestel viga on?

      Kustuta
    2. Anonüümne26/7/24 22:18

      Ja need inimesed (Eestis põhiliselt venelased), kes mängivad bussis telefonist muusikat valjult. Nagu... miks? :D

      Kustuta
    3. Meil on hiinlased need, kes telefonikõnesid valjuhääldi peal teevad. Ma ei saa aru, miks seda telefoni kõrva juures ei saa hoida? Hoiavad kuskil lõua all ja siis karjuvad vastastikku.

      Kustuta
  4. Anonüümne24/7/24 14:50

    Ma ei saa päriselt aru vist, mida sa põlvpükste all mõtled? Ise naisena kannan puhkuse ajal kleite või siis vahel päris lühikesi pükse, aga mehel on jah sellised veidi ülaltpoolt põlve lõppevad linased või teksapüksid, mis minu arust täitsa ok on ja mida enamus mehi siin Eestis suvise soojaga kannavad. Kas ainuke viisakas püksimood on su meelest pikad püksid?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Põlvpüksid on need, mis lõpevad allpool põlve. Sellised, mis ülevalpool lõpevad, on lühikesed püksid, olgu siis lühema või pikema säärega. Minu meelest on need väga ilusad, mis ülevalpool põlve läbi saavad, selline 50% pikkus. Aga millegipärast mind häirivad need, mis põlve ära katavad ja siis kohe läbi saavad. Mis sellel põlvel viga oli, et välja ei tohtinud jääda?

      Kustuta
    2. Anonüümne25/7/24 03:51

      Mul on ühes sellised püksid :) Mul on liigestega probleeme ja kui nt külma bussi või poodi vms minna siis hakkavad põlved ja küünarnukid valutama. Lahenduseks on mul lisaks veel päris mitmed 3/4 pikkuses püksid/seelikud ja 3/4 varrukatega kampsunid mida ma suvel ka kannan. Põlvede vastu pole mul midagi, lihtsalt kannatada ei taha.

      Kustuta
    3. Loogiline põhjendus!

      Kustuta
  5. Anonüümne24/7/24 15:09

    Kas mõnel 40. eluaastast allapoole vanuses mehel on veel üldse rahakott? Väga stiilne! Kõik asjad ju telefonis muidu.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Minu alla 40-aastasel mehel on rahakott, aga kogu aeg kuskil sahtlis või niisama kadunud ja tegelikult kasutab maksmiseks telefoni. Mina jällegi olen nii vana, et telefoniga veel ei maksa :D Kolm aastat vanusevahet on suur hüpe!

      Kustuta
    2. Ma arvan, et tegu pole vanusega. Ma sust kõvasti vanem aga normaalolukorras pole rahakotti omanud 10 aastat vähemalt, krediit ja kliendikaardid äpina moblas. Reisimisel ainult kasutan - krõpsuvarianti :D

      Kustuta
    3. Aga põlvpükse? :)

      Kustuta
  6. Anonüümne24/7/24 15:28

    Mul on inimeste välimusest või aksessuaaridest suht ükskõik. Viieaastase moodi naerma või näpuga näitama hakata oleks imelik. Mingi selline isikupärasus võib hoopis rohkem huvi tekitada, et miks sellised valikud ja milline on inimene nende taga. Pigem käib vastu inimeste suhtumine, kui neis on midagi võltsi või üritatakse näida kellegi teisena kui nad tegelikult on. See võib tõesti mingi väike detail olla, mis tekitab negatiivse tunde ja siis sellest ongi raskem mööda vaadata. Sellised partneri- või sõbrakandidaadid jäävad kõrvale. Võib-olla teenimatult, aga maailm on inimesi täis, kes selliseid tundeid ei tekita.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No ma ka päris näpuga näitamas ja näkku naermas ei käi :D

      Kustuta
  7. Anu, kas sa pead silmas neid cargo-pükse, mis lõpevad põlve all ära, no nii et põlv on kaetud? Need on tõesti suht masendavad ja mu meelest ei kaunista ka mitte kedagi. Eriti kole, kui nende pükste juurde kantakse veel ka matkasandaale.
    On ju nii palju ilusamaid rõivaid ja jalatseid, mis ikka mugavad seljas aga näevad tükk maad paremad välja.

    Krõpsuga rahakott :D :D :D Kas tõesti see kellelgi veel on? Ja kas neid üldse müüaksegi veel?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Cargo-pükse ja kõiki muid ka, mis allpool põlve lõpevad. Vanematel prouadel on sageli kõikvõimalikud värvilised ja osad kannavad teksapükse, mis saavad täpselt põlve all läbi. Mind lihtsalt häirib see pikkus, vahet polegi, kas püksid on seejuures liibuvad või lohvakad. Kui juba põlvest üle minna, võiks pikki pükse kanda.

      Eriti kole kui nendega kantakse pikki sokke. Ehk sokk ulatub poole sääreni ja siis on kuni 10cm tühjust, kuniks allpool põlve püksid algavad. Miks siis juba mitte pikki pükse kanda? Nende all ei paneks ma tähele ei sokke ega jalanõusid.

      Kustuta
  8. No vanem proua siis lahkesti selgitab: ma sõidan palju jalgrattaga ja pikkade pükste sääred kipuvad keti vastu/vahele käima ja mustaks saama. Sooja ilmaga on pikkade pükstega palav ka. Lühikesed püksid mulle enda jalas ka enamasti ei meeldi - mul muidu kehakuvandiga probleeme pole, aga vot on sattunud selline kehakuju (eriti nüüd keskeahormoonide toel), et hästiistuvaid on üliraske leida. Aga mõned sellised täpselt üle põlve püksid on minu jalas ilusad, mugavad ja praktilised, ja vot nendega siis käin, püüdke üle elada.

    Pikkade sokkide põlgus on millenniali tunnus, Z-põlvkonnas on need jälle moes, nii et kardetavasti see tuleb ka üle elada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, sokkide osas olen dinosaurus, ma ikka vaatan trennis ka, et kui mul on sokid, mis tossude seest välja ei paista, siis KÕIKIDEL, kes on minust nooremad, on need sokid, mis ulatuvad poolde säärde. Ma ei oska moega kaasas käia!

      Mood on üldse üks imelik asi. Tuleb ja läheb.

      Kustuta
    2. Hakkasin pilateses käima ja seal peab kandma grip-sokke, no need, mil pisikesed mummud tallas, et ei libiseks. Ostsin siis olude sunnil endale ühe paari ja muidugi ulatuvad need poolde säärde ja mind täiega häirib :D :D :D
      Esimese maailma probleemid.

      Kustuta
    3. Anonüümne24/7/24 22:07

      Cargopüksid on sooja ilmaga mugavad ja näevad soliidsemad välja kui retuusid või šortsid.

      Kustuta
    4. Cargopükste vastu pole mul midagi, aga need on ju kas lühikesed (ehk lõpevad ülalpool põlve) või pikad? Põlvpüksid on need, mis katavad põlved ära, aga saavad siis põlve all otsa.

      Kustuta
    5. Anonüümne26/7/24 22:22

      Issand, pikkade sokkidega ma ka toime ei tule. Mind ei häiri, kui jalanõu seest on sokki näha, aga miks mul peavad olema sisuliselt põlvikud jalas kogu aeg?

      Kustuta
  9. Kui inimene on heas füüsilises vormis ja näeb kena välja pole absoluutselt vahet mida kannab, selle erandiga et naisinimese puhul mida vähem seda uhkem :D Kui inimene pole heas vormis ja kena on riietusel puuduste varjamisel suur roll, paraku erinevalt Euroopast ameerikamaal paljud seda kahjuks ei mõista.

    Mul on sihukesed matkapüksid, millel saab lukkudega sääred ära võtta. Paraku pole kindel, kus need ilma säärteta lõppevad - ülal või allpool põlvi, isegi mõeldes ei tea - nii vähe hoolin :D Ja mul on ka krõpsuga reisirahakott ID kaardi ja juhilubade ja tervisekaardi ja eesti kliendikaartide kaasas kandmiseks, viimased küll enamasti juba ID kaardile või äpile üle kantud. Tavaliselt kasutan muidugi kaantega moblat kõigi vajalike kaartide jaoks, krediitkaarte õnneks pole enam vaja peale ühe igaks juhuks.

    Milline riietusese või aksessuaar vastu hakkaks ... ??? Pika mõtlemise peale ilmselt vastuvõetamatut poliitilist sõnumit saatev nagu putka pildiga t-särk, viisnurgaga pilotka, kalossidega vildid ...

    Keegi vilistab, laulab, - ilmselt ei märkaks erinevalt sellest kui peeretab, röhitseb või rögastab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kalossidega vilte pole ma tänavapildis õnneks väga kohanud :D

      Sellega, et riietusel on kehapuuduste varjamisel suur roll, olen 100% nõus. Seda uut moodi, kus peaaegu pigem rõhutatakse oma puudusi (sest "iga keha on ilus"), nt kantakse suure lötendava kõhu peal kõhupluusi (seda, mis tisside all otsa saab) või lausa ainult spordirinnahoidjat, ei hakka ma küll kunagi mõistma.

      Kustuta
    2. A Montrealis oli tänavapildis tavaline, et vihma ja kevad-talve poolsulanud lumelopaga kanti kenade jalatsite peal kalosse. Algul vaatasin küll imestunult aga praktiliselt oli õigustatud. See soolasegune lumelopp sööb kõik nahast jalatsid hoobist ära ja teeb koledaks. Ja ega nad seal kõnniteede puhastamisega väga ei pingutanud ka, nii et lumeloppa ei õnnestunud kuidagi vältida, kui vähegi jalgsi liikusid.

      Kustuta
    3. Praktilised jaa! Minu meelest on suurlinna eelis see, et tekib nähtamatuse tunne. Kannad seda, mis on mugav ja praktiline ega muretse, et võid mõne tuttavaga kokku joosta, kalossid jalas.

      Kustuta
    4. Eriti kui tuttaval endal on ka kalossid jalas :D :D
      Ma ise siiski kalossideni pole suutnud jõuda praktilisusest hoolimata. Noja me kolisime Montrealist ära ka ja Torontos ei tundu see teemaks olevat.

      Kustuta
  10. Su postitus tõmbas mõtted käima, tegelt oli meil peres kah püksimoe probleem. Mulle nimelt meeldis jooksmas käia selliste spets jooksupükstega, mis heteromeestele vist veits liiga lühikesed tunduvad (ei mitte speedod :P ). Kaasale ei istunud, mis põhjendus on liiga lühikesed kui kellad välja ei ripu??? Perekonnaõnne nimel ohverdasin mugavuse moe kasuks, nüüd jooksen mõni sent pikemate jooksupükstega, muud vahet pole kui madalam päevitusrant.

    P.S. Peenikeste "traksidega" nõuka maika on sihuke riietusese, mis negatiivse varjundiga silma jääb, pealegi tekitab "joodikupäevituse". Selline lihtsalt käisteta t-särk igati ok, isegi kannan.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jooksupükste all mõtled sa neid, millega professionaalsed jooksjad jooksevad? Mitte retuusid, eksole.

      Kustuta
    2. Loomulikult! Jessas, mina ja retuusidega, no ei. Kunagi ostsin spets liibukad rattapüksid, ühe korra panin jalga aga ei rohkem peale ennast peeglist nähtuna. Liibukad alukad sobivad vaid mäesuusapükste alla soojenduskihiks. Samas naiste puhul on liibukad teinekord päris kenad.

      Kustuta
    3. Minu meelest võivad küll heteromehed lühikesi jooksupükse kanda!

      Kustuta
  11. Anonüümne25/7/24 10:31

    Mina ei seedi üldse neid trenni retuuse linnapildis, kõik naised kannavad neid, kogu keha näha . Nagu alasti ollakse. Ja kui veel mõni vormist väljas inimene need kuidagi endale selga on ajanud. Siis kõik keha kumerusi näha, selline tunne tekib nagu vaataks lõõtsapilli kõndimas. Sellised riided kuuluvad ikka trenni ruumi. Viimati on veel linnapilti tekkinud lühikesed püksid, kus tagumik kõik näha. Ja need nabapluusid ka. Ise küll neid selga ei paneks. Meeste puhul häirib poolpikad püksid mis ulatuvad üle põlvede, pikad sokid ka peaaegu põlvedeni ja siis sandaalid. Ja ma ei saa aru miks need pikad sokid peavad olema musta värvi. Rahakott on mehel hea asi. Asjad ühes kohas aga krõpsuga rahakott tekitas küll küsimusi. See oleks nii väga veider. Ja mind küll ei häiri madalad tennised või kergemad suvejalatsid kleidi või seelikuga. Nii on palju mugavam. Ei jaksaks küll iga päev mööda linna kontsaga ringi liikuda. Ja kontsaga king ikka siis kui viisaks koosviibimine on teatud õhkkonnas, kus see peaks olema.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meil siin on pool linna retuusides naisi täis. Rohkem kui pooled äkki isegi? Kui kantakse maitsekalt ja kehale sobivalt, siis mul pole retuuside vastu midagi, aga mind häirivad ka need, kes näevad välja nagu lõõtspill (nii hea väljend sul!) ja käsitlevad retuuse kui pükse ehk tagumik pole kaetud. Ja need, kel on sellised moodsad retuusid, mis tagumiku vahele kisuvad ja kaks kanni selgelt välja joonistavad (ÕÕÕÕH!). Ah tead, ma olen suht kõigega nõus, mis sa ütlesid, need sokid ja sandaalid ja põlvpüksid seal veel juures.

      Siinsete naiste lemmikriietus on laias laastus Lululemon (kohalik bränd). Teevad tõesti väga ilusaid riideid, aga väga palju kantakse neid sobimatus kontekstis või selliselt, et kandja kehaga ei sobi või on 3 numbrit väiksem asi selga pigistatud, lootuses, et siis näedki kolm numbrit väiksem välja (ei näe!).

      Kustuta
    2. õõõõhhh ja eriti, kui need retuusid on heledat värvi ja mõne korpulentsema daami jalas, nii et a) KÕIK muksud ja voldid tulevad eriti hästi esile ja b) tundub, nagu oleks palja p...ga üldse.

      Kustuta
    3. On minu kiiks, et märkan aga mu meelest "moodsad retuusid" kisuvad vahel mitte ainult kanni vahele vaid ka eestpoolt pilusse. Ei tea kas kandjad kaks numbrit liiga väikesed muretsenud või ongi selline mood. Mugavuse koha pealt ei oska mehena arvamust avaldada - äkki ongi ringi liikudes mõnusalt ergutavad ja masseerivad :P Ei saa ka salata, et vormis näitsiku puhul on üliraske mitte jõllitada :D Äkki naised oskavad kommenterida, mis on sellise riietuseseme eesmärk teie arust??? Mehed oskavad vaid üht näha :P

      Kustuta
    4. Tänaval pole midagi väga kreisit silma jäänud, aga jõusaalis on küll tänapäeval selline tunne nagu oleks pornofilmi casting'ule sattunud. Riided on ikka nii napid kui saab ning kisuvad igalt poolt igale poole vahele. Enamik kehasid jällegi pole sellised, mis taolise riietuse auga välja kannaks. Minul, naisenagi, jääb pilk kinni, ma ei tea, mida vaesed mehed peavad tegema. Ja siis süüdistatakse, et näe, ahistavad, muudkui vahivad! Täpsustan, et pilk ei jää kinni suurest ilust, vaid rohkem sellepärast, et igasugu kõrvalekalded lihtsalt tõmbavad tähelepanu. Kui keegi oma tissid kurgu alla on surunud ja dekoltee nabani ulatub, ei ole kah teab kui kaunis vaatepilt, aga tähelepanu sellele alale paratamatult läheb.

      Kustuta
    5. Anonüümne26/7/24 22:30

      Mina näiteks kannangi teksade asemel retuuse, olen seda teinud juba üle 10 aasta. Põhjuseks jälle mugavus, mulle ei meeldi jäigad riided, aga lohvakad ka mitte. Samas mul on selge eristus trenniretuuside ja tänavaretuuside vahel. Trennipükse niisama jalga ei paneks. Tegelikkuses vaatepildil pole väga suurt vahet, lihtsalt igapäevaretuusid on venivamad ja teistsugusemast materjalist ning ei sobi trenni, kuna kui need täis higistada, siis nad muutuvad raskeks ja märjaks. Ja retuusid peavad olema sellised, mis läbi ei kuma.

      Kustuta
    6. Teksad on nii ebamugavad. Mul on neid liiga mitu paari, aga tegelikult kannan vist ainult paar korda aastas. Samas jalas näevad ilusamad välja kui retuusid. Aga mul ka sageli retuusid kasutusel hoopis.

      Kustuta
  12. Anonüümne25/7/24 19:07

    Ma mäletan kuidas kunagi mu naabrimees, selline kõhukesega ja muidu pehme, otsustas jooksma hakata, pidin rabanduse saama kui mööda jooksis, kõige liibumavad retuusid ja särgid seljas. Pilt oli pehmelt öeldes p.rnograafiline. Umbes et kata lastel silmad kinni.Kõik ekstra värviline ka et raske mööda vaadata. Aga noh, inimene liigutab ja teeb trenni, hea seegi.
    Kusjuures, hooaeg hakkab sellistele, meestele kui naistele, kevadel enne suve ja siis sujuvalt kaovad kõik minema.
    Naabrimees seletas et liibuv jooksuriietus pidi olema et õhu vastuseis ei pidurdaks. Irw.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Maru kiiresti pidi siis liduma, et lausa õhutakistus probleemiks oli :D

      Kustuta
  13. Põlvpüksid on mugavad! Eriti, kui on taskutega.
    Ja lisaks võivad ilusad ka olla, kui õigesti teha: https://mediakron.bc.edu/fashiondecor/mens-fashion-baroque-vs-rococo

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muidugi võivad, kui niimoodi uhke vanaaegse kostüümina kanda. Aga need, mida ma tänavapildis enamasti kohtan, on sellisest läbimõeldusest ja heast istuvusest valgusaastate kaugusel.

      Kustuta
  14. Anonüümne8/8/24 04:02

    Kanadas olen avastanud, et väga paljud kannavad valgeid tosse tumedate sokkidega. Saan sellest veel aru tumedanahaliste puhul või kui jalas on pikad tumedad püksid, kuid eriti riivab silma, kui valgete tossude ja heledate pükstega on jalas musta värvi sokid.
    Ja siis see siinne komme ükskõik milliste riietega kodust välja minna (lottis, väljaveninud dressi- või pidžaamapüksid, pikad sokid sinna peale tõmmatud, jalas nahast saapad. Üsna jube vaadata.
    Ise kannan enamasti valgeid tosse (sneakers; enam-vähem kõik muud jalanõud hõõruvad kannad veriseks juba mõnesaja meetri peal), ka suvekleitidega.
    Ja mind häirivad need avalikus kohas (nt ühistransport) kõva häälega telefoniga rääkijad (tegelikult ka niisama häirib, kui keegi väga valjult avalikus kohas räägib).. Ja kõige hullem - need, kes tatti ninna tõmbavad (sageli tahaksin sellistele pabertaskurätikut pakkuda, kuid siiani olen end tagasi hoidnud).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kanadas kantakse minu meelest kohati täiesti silmikriipivaid komplekte, aga selle pluss-pool on jällegi see, et mul ei ole kordagi olnud tunnet, et keegi kedagi arvustaks või üleoleva pilguga vaataks. Ma ise riietun pigem üles kui alla - Euroopa kombed - aga mulle meeldib see teadmine, et kui tahaksin näiteks pidžaamas toidupoodi minna, siis mitte ühelgi inimesel, kes mind väljas näeks, ei liiguks ükski närv.

      Samas ise olen kriitiline! Välja ei näita, sest ma ju viisakas kanadalane nüüd. Just täna vaatasin, kuidas üks vanem naine kandis lühikesi retuuse ja nabapluusi, suur paks kõht riiete vahelt välja rippumas. Kui ta oleks mingis normaalses kehale sobivas riietuses, ei jääks ta keha miinuspooled üldse silma. Miks inimesed tahavad end koledamana näidata?

      Kustuta
    2. Anonüümne11/8/24 14:33

      Sellised nabapluusiga paksud vbolla ei saa arugi, et miskit valesti on. Kehapositiivsus ju ruulib. Vastavad pigem saledatele viltu.

      Kustuta
  15. Need nö püksid vist on capri pükste nimetusega. Isegi kunagi ammu kandsin, aga nüüd enam never :)

    VastaKustuta