10 august, 2024

Kui suur on liiga suur?

Sõbranna saatis Eestist uudisnupu, et Karl Madis sai endast 38 aastat noorema naisega lapse. Näitasin Matt'ile pilti ja ütlesin, et näe, peaaegu 40 aastat vanusevahet. Matt vaatas seda noort tšikki ja ütles, et kuule, ma peaks ka su sellise vastu välja vahetama! Vastasin, et ei, sõber, matemaatika on paigast ära - sinu tulevane abikaasa ei ole veel sündinud!

Matt sai hiljuti 38.

Huvitav, eksole. Oled 48 ja tüdruk on 10 - oleks okei teda nillida? Loomulikult mitte, mis küsimus see üldse on, pervert! Varsti oled 54, tüdruk on 16. Võiks vaikselt silma visata? Jeerum, muidugi mitte. Aga siis, hops! 56 ja 18 - ja milles küsimus! Täisealine inimene, ise teab, mida teeb.

Vaevasin päev otsa oma pead, et mismoodi see asi siis reguleeritud peaks olema? Juriidiliselt on kõik korrektne. Ei saagi täiskasvanud inimesele ette kirjutada, kellega ta voodisse võib minna. Näiteks: kui mina otsustaks endast 38 aastat vanema mehega suhtesse astuda, siis... oot:

41+38=79

Teate, kui ma peaks relvaähvardusel otsustama, kas magada 80-aastase raugaga või süüa ära kausitäis vihmausse, siis aitäh pakkumast, tooge lusikas!

Muide, kui võtaks niipidi, et naine vanem ja mees noorem, siis minu tulevane kaaslane oleks praegu kolmene. KOLMENE!

No ma ei tea, üha hullemaks läheb...

Järgmine päev saatis sama sõbranna (talle ka ei anna asi rahu) lingi Karl Madise loole "Stop", kus tema ümber tantsivad kas teismelised või napilt teismeeast välja jõudnud noored tüdrukud ning see laul ning koreograafia on pehmelt öeldes ühemõtteline. Vähemalt minu jaoks. 

Muidu jätaks ma kahtlusele kasvõi teoreetilist ruumi, aga kuna kõnealune pensionär just noore tšikiga lapse sai, siis huvi tal endast 40 aastat nooremate vastu ilmselgelt on.

Kui suur vanusevahe on liiga suur? 

23 kommentaari:

  1. Anonüümne10/8/24 10:36

    Kõigepealt on see tema Stop video odav ja labane, maitselage produktsioon. Sama vanadest suurtest staaridest on maailmas ju ägedaid videoid olemas.
    Aga kui minu tütar 30 kuni 40 aastat vanema vanamehega lapse saaks, siis langeks küll ränka depressiooni. Ma arvan et lapsepõlves kogetud vaesus soodustab sellist vanusevahet, alateadlik turvasadam.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See oli nagu koolivideo igas mõttes, ainult, et mida see vanaisa nende laste keskel tegi?

      Kustuta
    2. Vaatasin ka, nii umbes 20 sekundit. Mitte ainult video pole tobe aga laul on ka halb. :D
      Ma ei tea, kelle suurajust see jura välja tuli aga see on ilmselgelt eesotsas KM-ga 90ndatesse kinni jäänud.

      Kustuta
  2. Tead, väga palju sõltub taustsüsteemist. Esmakursuslasena meeldis mulle üks kena kolmanda kursa tüdruk ... aga ta oli "nii vana", et piinlik koos sõprade ette ilmuda - sinna see asi jäi :D Matemaatiliselt väga lihtne: nelja aastaselt on kahe aastane vanusevahe pool eluiga, neljakümnesena vaid 5% ja pool eluiga hoopiski 20 aastat. Mida vanemaks saad seda "väiksemaks" muutub absoluutne vanusevahe. Kokkuvõttes on sobiv või "liiga suur" vanusevahe sügavalt personaalne ja pole ka teiste asi seni kuni seaduslik. Tihtipeale inimesed lihtsalt kadedad.

    "Pensionäri" vaatevinklist, näita mulle vanemat härrasmeest, kellel ei läheks noore pringi neiukese peale silmad särama ja mitte ainult silmad. Mees kes väidab, et ei lähe valetab või on pede. Samas lendab noorik vanuri juurde enamasti vaid juhul kui too kas hullult kuulus või rikas (P.S. on ka üksikuid erandeid - ehtsat armastust).

    Naise ja miks ka mehe puhul teisendub su küsimus "kui suur vanusevahe on liiga suur" tegelikult hoopis küsimusele "mis on sinu hind". Absoluutsel enamusel inimestest on "hind". Ka neil, kes väidavad, et ei ole. Seni kui puhtalt teoreetiline on kerge öelda, et mingi hinna eest ei magaks 80 aastasega. Aga kui asi muutub konkreetseks ja tuhended või miljonid laotakse lauale muutub mõttemaailm kardinaalselt

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Asjaosalistele endile ilmselgelt sobib, aga kõrvaltvaatajana ajab pigem iiveldama.

      Samas mina ja sina vaatame olukorda ilmselt erinevaste mätaste otsast. Kui vaadata mehe seisukohast, et no tore, siin on mingi 20+ tšikk, kes mind tahab, miks ka mitte. Aga kui vaadata naise seisukohast, siis.... iuuuu.

      Kuni 20-aastane vanusevahe on kuidagi veel aktsepteeritav mu meelest, aga no 40 on siiski liig, mis liig. Isegi mehe seisukohast peaks olema.

      Kustuta
  3. Kuna teema kõnetas: mu arvamus on ilmselgelt ebapopulaarne, aga mu meelest, kui tegu kahe täisealise inimesega, pole põhjust piire tõmmata, stiilis „20 aastat vanusevahet on aktsepteeritav, aga 40 liig mis liig“. Ja seda nii üht kui teistpidi, st. olgu siis tegemist vanema mehe või naisega. Lisaks, kuidagi on välja kujunenud, et näpuga näidatakse suhetele vanem mees, noorem naine, kuigi ka vastupidist kohtab nii tänapäeval kui läbi ajaloo küll ja veel. Toyboy pole ju mingi uue aja leiutis :)

    TMI tõenäoliselt, aga olgu peale: olin pisut alla 50, kui mul oli lühike, kuid imeilus suhe must 30 aastat vanema mehega. Suuresti tänu temale olen täna see, kes olen, ja seal, kus olen. Olgu veel lisatud, et 70-80 aastane mees võib nii füüsilises kui vaimses mõttes palju viriilsem olla kui end käest lasknud, ennasttäis ca kolmekümnene, isane.

    Nii et jah, Anu, kuigi enamus asjades olen sinuga ühte meelt, siis ses osas ma mingit joont tõmbama (a la säärane vanusevahe on OK, aga säärane enam mitte) ei kipu. Kuniks MÕLEMAD pooled suhtest midagi saavad, pole kõrvalseisjail mu meelest asjakohane päid vangutada. Ja kui iiveldama ajab, on see kõrvalseisja enda probleem :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. p.s. Ma ei räägi siinkohal Karl Madisest. Minu jaoks pole vahet, ons ta muusikavideos noored tüdrukud või vanamoorid, KM kui mehetüüp iseenesest on mu jaoks täiesti vastuvõetamatu. (Jään viisakaks, ei hakka kasutama väljendit "iiveldama ajav", kuigi just see oleks täpne kirjeldus :))

      Kustuta
    2. Aga eks see olegi eelistuste küsimus, minu jaoks on 40-aastane vanusevahe liig, nii mõnegi teise jaoks ei ole liig. Kahtlemata on neid paare, kes on väga suurele vanusevahele vaatamata aastakümneid väga õnnelikult koos elanud. KM ei paista üks neist tüüpidest olevat, ma leidsin teda guugeldades, et isegi ta enda tütar (kes on praegusest elukaaslasest üle 10 aasta vanem) on öelnud, et isal on kogu aeg endast palju nooremad naised olnud. Ja kui leidub noori tüdrukuid, kes tahavad oma vanaisaelise mehega koos olla, siis nagu sa ütlesid, on tegemist täisealiste inimestega (noh, loodame, et nad on täisealised olnud).

      Igatahes sellepärast ma küsisingi, et kui suur vanusevahe teiste jaoks liiga suur on, et huvitav on ju erinevaid arvamusi kuulda!

      Kustuta
    3. Tütre kommentaari põhjal tuleb välja, et KM armastabki noorte plikadega sebida, seega pole see viimane uudis just eriline üllatus.
      Tundub, et tal veel täitsa lööki on.
      Ja KM ju alles 64, täitsa poisike. Al Pacino sai 83selt just lapse 29aastase daamiga. Kui lõbustada end tahad, siis võid netist sirvida Mick Jaggeri elu- ja perepuud. :D :D :D

      Kustuta
    4. Mul tuli esimesena pähe Hugh Hefner :)

      Aga tema ilmselt kindlustas oma jänkude tuleviku rahaliselt ilusasti ära, pluss pakkus vastu rikkalikku elustiili. Millega KM noorte tüdrukute südameid võidab, on minu jaoks arusaamatu. Seda odavat kuulsust, et saad Kroonika kaanele ja terve Eesti teab, et magad vanaonuga?

      Kustuta
  4. Anonüümne11/8/24 13:50

    Küll ei tahaks, et mu tütar 40 a vanema mehega abielluks. Miskit os sellises suhtes valesti, psühholoogiliselt ja loogiliselt ka.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jumal tänatud, et mul tütreid pole!

      Kustuta
  5. Paraku ei saa me hakata reguleerima täiskasvanute vahel toimuvaid konsensuslikke (intiim)suhteid. Võime ju ühiskondlikult altkulmu põrnitseda aga elu on ja sisaldab endas igast veidrusi.
    Ma arvan, et see numbrile keskendumine ei ole väga produktiivne. Lahutavad ega oska elada peamiselt ideaalse ankeediga inimesed.
    Ma tean nii enda tutvusringkonnas kui ka muidu ringi vaadates palju paare, kelle puhul on selgelt näha, et see suhe on vale (kasutan parema ja täpsema sõna puudumisel) - suhe on liiga ühele poole kaldu, paaril puudub nii füüsiline kui intellektuaalne harmoonia, ainus ühine puutepind on kas ühine (kinnis)vara ja/või laps(ed) jms - kuigi inimesed samast vanuseklassist.
    Vahel need suure vanusevahega suhted toimivad, nagu Epp ka ülal kirjutas. Ja me ju vananeme kõik erinevalt - mõni "raugastub" juba 60selt, samal ajal rokib mõni taat veel täis elujõus 80ndates. Vaata kasvõi Mick Jaggerit. Karl Madis on viimasest ilmselgelt eeskuju võtnud :D :D
    Aga eks vaatan minagi 20aastasi tüdrukuid 60+ jõukate härrade kaisus ja vangutan omaette pead. Millest nad omavahel räägivad? Ja kelle seltskonnas nad liiguvad? - kas 20aastane tüdruk läheb oma sõprade 20aastastest kubisevatele sünnipäevadele oma hallipäise vanataadiga? Kahtlen, et tal ka härra vanainimeste seltskonnas kauaks lõbus on. Kaua sa ikka üksteisele silma vaatad ja õhkad romantilisi zeste. Ühel hetkel laiutab ikka sul igavavõitu argipäev, ükskõik kui palju sel härral pappi või kuulsust on. Ühel päeval vaatad oma rahakat härrat ja saad aru, et su kõrval on kõige harilikum päss. Ja eks vastupidi ka - ilusad noored tüdrukud ei jää igavesti ei nooreks ega ilusaks. Lõppeks on ka kõige uhkema paabulinnusaba taga kõige harilikum kanape..se.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Absoluutselt nõus. Minu meelest on suurem osa paare pärast pikemat kooselu mingil muul põhjusel (lapsed, kinnisvara, usk jne) koos, kui suurest armastusest ja sobivusest. Ja mis vahet seal tegelikult on, mis kedagi teise küljes paelub, eks nad ise teavad.

      Mind pani see suur vanusevahe ebamugavust tundma just sellepärast, et viis mõtte sinna, et kas tal on huvi ainult täisealiste verinoorte naiste vastu või laieneb see huvi alaealistele. Sellepärast oli muusikavideo kummaliselt häiriv. Ebamugavust süvendas loo sõnum, et stopp ja punane tuli ja siis ikkagi midagi toimus... Eee, miks see tuli punane oli? Aga ahvatlev vaatamata punasele tulele? Minu jaoks imelik vaib.

      Aga mis padurikastesse vanematesse meestesse ja nende noortesse pruutidesse puutub, siis selliseid naisi, kellele meeldibki lihtsalt ilus olla ja kes elavad kallite käekottide ja kingapaaride nimel, on terve ilm täis. Mõnes mõttes on selline suhe lihtsalt sümbioos, kumbki võtab, mis talle ahvatlev on ja mõlemad on rahul.

      Samas KM puhul ma ei näe, et mis temas ahvatlevat on? Aga maitseasi.

      Kustuta
    2. Kunagi liikus netiavaruses ringi valem , kuidas arvutata partneri miinimumvanust. Selleks tuli oma vanus jagada kahega ja liita seitse. et siis kui oled 20, oleks partneri alampiir 10+7 =17 , ja kui oled 64 , siis vastavalt 32+7 = 39 . Karl Madisel pole lihtsalt arvutamisega asjad korras. Mu sõbranna kes töötab kruiisied ütleb naljaga pooleks , et suurte vanusevahega psaride puhul on iga 10 aasta puhul mängus üks miljon. Mida mul on K M puhul samuti raske uskuda.

      Kustuta
    3. ja anna nüüd andeks aga just peale kommenteerimist läksid silmad veel korraks pealkirjale; võibolla pole vanusevahe ja ego ainukesed, mis suured.

      Kustuta
    4. :D :D :D

      Sellega seoses meenub see ütlus, et ühe vorstijupi pärast pole mõtet tervet siga pidada.

      Kustuta
    5. Selle valemi järgi peaks mina veel kenast tema alampiiri sisse mahtuma, aga minu jaoks tundub ta kaugelt liiga vana!

      Kusjuures see vanusepiiri asi on huvitav. Minul isiklikult läheb ülemine vanusepiir vanemaks saades üha madalamaks. Näiteks 20-sena oleks see olnud max 15 aastat. 30-sena äkki 10. 40-sena tundub, et üle paari aasta ei saakski mees vanem olla, sest neljakümneselt muutuvad mehed korraga maru vanaks, välimuselt ma mõtlen. Ma pigem ütleks, et kuni 5 aastat võib noorem olla (Matt on minust kolm aastat noorem, nii et ma olen kogemata sellise valiku teinud, mis nüüd tagantjärele hakkab ära tasuma, hahaa).

      Kustuta
  6. Anonüümne13/8/24 21:52

    https://kroonika.delfi.ee/artikkel/120314551/haruldased-fotod-rokilegend-mick-jagger-jai-kaadrisse-endast-enam-kui-40-aastat-noorema-kallimaga

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Õõõh, maitseasi muidugi, aga minu jaoks on see vaatepilt liig.

      Samas - Jaggeril on 500 miljonit dollarit. See naine elab nagu kuningakass, käib eralennukiga teisel pool maakera sõbrannaga kohvil kui tahab ja on oma tuleviku kenasti ära kindlustanud. Ilmselgelt ei oleks ta 43 aastat vanemasse Jaggerisse "armunud", kui see ei oleks pururikas ja maailmakuulus.

      Kustuta
  7. Anonüümne14/8/24 22:28

    Veel eesti elu, 500 miljonit siin kindlasti pole, on trendikas roheline energia.
    Aga Sõnajalgu sa peaksid mäletama küll, nende tippajal 90-ndate alguses, olid ju vist Eestis veel.
    https://kroonika.delfi.ee/artikkel/120314782/fotod-aidu-tuulepargi-avamine-jai-oleg-sonajala-ja-tema-noore-pruudi-lembehetkede-varju#cxrecs_s

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ikka mäletan! Ja olen sellest noorest pruudist samuti kuulnud. Vanaisa ja lapselaps jälle.

      Kustuta
  8. See KM video on ikka iiiiiiiiiiiiiiikkk.

    VastaKustuta