03 oktoober, 2024

Mitu kasulikku õppetundi

Ükspäev külmusin kringliks. Õues oli 13 kraadi ja läksin õhtul kampsuniväel lastega mänguväljakule, aga vahepeal jõudis päike ära kaduda ja rõskus puges naha vahele, aga lastel oli nii üle mõistuse lõbus, et lahkumine ei tulnud kõne alla. Kui kaks tundi hiljem koju jõudsime, jõin kuuma teed, kuid kasutegurit ei märganud. Seejärel lasin vanni kuuma vett täis ja isegi seal läks ikkagi vähemalt pool tundi, enne kui tundsin, et lõpuks ometi on hea ja soe olla.

Rääkisin sõbrannadele. Poole pealt hüppasid mõlemad jutule sisse, et aga miks sa tekki kuivatisse ei pannud?


"Kui ma laps olin, pani ema alati teki mõneks minutiks kuivatisse ja kattis mu siis selle kuuma tekiga, kui mul külm oli."

"Jaa, minu ema tegi ka seda! Ja kui meil tööl (ta töötab hambaarsti assistendina) patsiendil külm on, ma alati soojendan fliisteki kuivatis üles ja panen talle peale."

Mina vastu, et esiteks - teil on jumala õigus! Aga ma ei tulnud selle pealegi, sest meil, Nõukogude Liidus, näete ei olnud kuivateid. Meil oli selline pesumasin, mis pesu natuke ringi küll keerutas, aga näiteks vett ei soojendanud, nii et soe vesi tuli pliidi peal kuumaks teha, sest kraanist seda alati ei tulnud ja väänama pidi käsitsi. Noh, loputama ja väänama. 

Ja teiseks - WTF! Ma ei teadnud, et ma võin hambaarsti toolis sooja tekki eeldada?!


Sõbranna ütles, et äkki sa pole kunagi öelnud, et külm on?

Ega ei ole tõesti. Ma ausalt öeldes ka ei mäleta, kas mul on seal kunagi külm olnud, sest ma tavaliselt keskendun sellele, kui õudne on hambaarsti juures käia (mis siis, et mulle pole juba aastakümneid seal haiget tehtud ja auke on üliharva). Sest noh, kah nõukaaja trauma.

Ta lisas, et vanadel inimestel on tavaliselt külm. Nii et nüüd sa tead, et võid soojendatud teki peale saada. Kui vanaks jääd.

Hiljem mõtlesin, et äkki ma juba olengi vana, sest ma ei mäleta, et mul kunagi varem nii kaua oleks läinud, et pärast külmetamist üles soojeneda...

-

Mainin siinkohal, et kuivati on siinkandis täpselt sama elementaarne kui pesumasin ja elekter maksab umbes kolm korda vähem kui Eestis (meil siin läänekaldal on Kanada kõige odavam elekter, kuna siin toodetakse elektrienergiat).

26 kommentaari:

  1. Anonüümne3/10/24 18:34

    See on nii hea idee! Mul on ka kuivati (viimane aasta aega juba seda luksust nautinud), aga pole selle pealegi tulnud, et sinna kuiva tekki sisse panna, et see soojaks lasta :D
    Hambaarsti juures on päris mitmeid kordi väga külm olnud. Mingi kord lausa värisesin külmast seal lebades. Või siis hirmust ja külmast :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle ka tundus, et hambaarstitoolis mõjuks see soe tekk veel eriti geniaalselt - annaks justkui turvatundele ka juurde.

      Kustuta
    2. Sellega seoses meenub, et siinses sünnitushaiglas on kõikides palatites rätikusoojenduskapid. Kui ma keisrit ootasin selles jahedas opi eesruumis, kaeti mind nende otse kapist võetud soojade rätikutega ja hiljem, kui beebi käes, kasutasime seda kappi seal palatis ikka väga usinalt.

      Kui ma pediküüris käin, siis neil on samasugune kapp, aga märgadele rätikutele. Pärast jalamassaaži võetakse sealt see kuum märg rätik, raputatakse korraks õhus läbi (jalgade kohal - see on hästi mõnus tunne kui kuum õhk üle naha lainetab) ja siis pühitakse kreem selle rätikuga nahalt ära. Ülimõnus!

      Kustuta
    3. see pediküüri ja maniküüri kuum rätik on tõesti mõnus leiutis neil siin!

      Kustuta
  2. Ma usun pigem seespidisse soojendamisse - ehk siis 100gr konjakit peletab sekunditega igasuguse külma ja rõskustunde kerest, tapab salakavalad bakterid ja lisaks maitseb hea. ;) Soovitan soojalt! (pun intended)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Anonüümne3/10/24 21:54

      Mina ka usun seespidisesse soojendamisse ja bakterite tapmisesse, olime
      Indias sõbrannaga reisil ja kui ülejäänud reisikaaslased vetsupotti embasid siis
      meid ei võtnud miski haigus, klõnks konjakit iga päev.
      See ei ole soovitus alkoholi tarbida noored. Alkohol on kahjulik.

      Kustuta
    2. Mina kasutasin Indias sama nippi ja ei jäänud haigeks!

      Kustuta
    3. Selleks ei pea ometigi Indiasse sõitma, et vahel pits või paar head konjakit nautida😜

      Kustuta
    4. Mulle ei maitse kange alkohol ilma lahjendamata, nii et see tuleb kõne alla ainult toidumürgitusest pääsemiseks ja keha soojendamiseks (ilmselgelt see teine variant ei tulnud mulle pähegi kui külm oli, aga võib-olla järgmine kord proovin).

      Kustuta
  3. Ahja, Londonis elades oli meil korteris see 2 in 1 pesumasin ja kuivati. Ei pea ilmselt mainima, et see ei pesnud ega kuivatanud nagu ikka kõik asjad, millel sada funktsiooni kokku pandud. Kuivatamise asemel suutis ta vaid pesu kuumutada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meil oli üle-eelmisel Eesti reisil airbnb korteris see kaks ühes versioon ja no tõesti oli tüütu, et ei teinud kumbagi. Mahutas ka ülivähe, ma olen nende ülisuurte Kanada masinatega harjunud, ei taha kahe asja kaupa pesu pesta.

      Kustuta
    2. Issake, meil oli kah viimatise Eesti-reisi ajal airbnbs see kaks ühes masin. Õudne! Ei pesnud, ei kuivatanud. Ja mahutavus oli samuti vaat et olematu.

      Kustuta
    3. Kellele või milleks neid üldse toodetakse...

      Kustuta
    4. Neid toodetakse pisikestesse Briti koobas-elamistesse, kus pesumasin tihti üldse köögis asub.
      Jumal tänatud, et selle jamaga enam tegelema ei pea!
      Ma saan aru muidugi, et kui väike elamine, siis ei pruugi ameerikaliku mõõtmetega pesumasin+kuivati mahtuda. Aga see pagana 2 ühes ei funka ju normaalselt! Parem siis osta tavaline norm pesumasin ja mölla restiga.

      Kustuta
    5. Jaa, just, seda ma mõtlesingi, et siis mölla pigem restiga. Sest minu (siiani ainus) kogemus sellise masinaga oli selline, et alguses panin vist 3-4 riideesemet sisse ja kui sain aru, et need ei kuiva seal ka ülehomseks ära, siis võtsin kõik peale teksade välja, sest teksasid oli vaja samal päeval kanda. Ja neid uhasin selles 2/1 kuivatis siis kaks või kolm tsüklit, aga kuivaks nad ikka ei saanud. Ma siiamaani tunnen, kuidas ärritun, kui tagasi mõtlen :D

      Kustuta
    6. Anonüümne4/10/24 22:29

      No maitea, mis imemasinaid inimesed soetanud on aga min pesumasin-kuivati teeb küll pesud kenasti kapikuivaks ja tuustib kassikarvad ka kenasti välja. Voodiriideid ja rätikuid eelistan küll õues nööril kuivatada aga kui aastaaeg ei ole sobiv siis teeb 2 ühes masin oma töö ära. Restiga möllamine sama efekti ei anna ja niiskel sügisel kulub restil suure tekikoti kuivatamiseks päevi...

      Kustuta
    7. Sa pead vist siia kirja panema, mis masin sul täpselt on, et kõik need, kes kah kuivatit tahaks, aga eraldi kuivatile ruumi ei ole, saaks sama kaks ühes masina osta! Mina olen nende kohta siiani ainult negatiivset tagasisidet kuulnud, ma arvan, et sul pidi masinaga vedama, et hästi toimib.

      Kustuta
  4. Meil oli algul ka pesumasin ja kuivati, paraku kasutasime viimast nii harva, et lõpuks andsime tasuta ära. Õues kuivanud pesu hoopis teise lõhna ja tekstuuriga, ehkki tüli rohkem.

    Temperatuuri talumine ja meeldimine inimestel väga erinev. Täna hommikul oli +10°C kui jooksma läksin. Lühikeste pükste ja õhukese t-särgiga paras, higistama hakkan alles 3'nda kildi peal. Tagasi jõudes aias kastmisvoolikust külma dushi all täielik kaif. Miinuskraadidega saab see lõbu läbi, voolik külmab lõhki kui vesi sees.

    Ehk siis külmatunne pigem individuaalne mitte vanusest põhjustatud, ma sust ikka tonks maad eakam😉

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle ka meeldib õues kuivanud pesu lõhn, nii et vahel panen osad asjad õue, aga enamik läheb siiski kuivatisse, kuna kuivati teeb pesu ka mõnusalt pehmeks. Eriti rätikud! Aga külm ei meeldi mulle kohe üldse. Liiga kuum ilm samuti mitte.

      Kustuta
    2. Kuuma ei talu, ehkki vanemaks saades on natu lihtsamaks läinud. Külmaga saab riideid selga panna või füüsiliselt liigutada, et soem oleks, palavaga ei aita miski peale õhujahutaja või külma vee.

      Kustuta
    3. Sekundeerin TT-le. Mida vanemaks saan, seda palavam mul kogu aeg on ja kuuma ei talu ka enam heasti. Sest naised ja noh....see teatud vanus eks. Ehk siis kui keegi üritaks mulle hambaarstitoolis mingi sooja tekiga läheneda, annaks ma talle jalaga ilmselt. :D
      Mul üldse kõrge keemistemperatuur, magan terve talve lahtise aknaga. Häda on vaid selles, et siin on ööd endiselt veel liiga soojad. Kuni ühekohalisi numbreid ööseks ei anta, tõmbavad konditsioneer ja tuulik ka voodi kõrval.

      Kustuta
  5. Anonüümne4/10/24 12:09

    Ma ostan vist pelgalt sellepärast endale kuivati, soe kuivatitekk tundub vastupandamatu :-).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma imestan, et ma ise selle peale ei tulnud, et tekk kuivatisse panna, sest otse kuivatist tulnud dresse ja ka hommikumantlit olen ma kandnud ja no nii mõnus oli! See soojus püsib seal ikka pikalt sees.

      Kustuta
  6. Anonüümne4/10/24 16:15

    Klõpsutasin TV kanaleid, korra jäin vaatama, kuidas Ameerika preili imestas, et Rumeenia peigmehel pole kodus kuivatit. Rumeenia peigmees seletas, et järgmiseks päevaks saad ju kuivad riided. Ameerika preili ainuke argument oli, et aga mis siis saab, kui ma tahan neid riideid tunni pärast kanda? Kultuurilised erinevused :)
    Ise Ameerikas käies andis tuttav oma korteri meile kasutada ja kaasa tuli üksikasjalik juhend kuivati kasutamiseks (remove lint jne.), oli väga kasuks, mul polnud aimugi. Eks ta on ka Euroopas pikemalt elanud ja teadis täpselt mis vajab selgitust.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. päikselise tuulise ilmaga saab ka õues tunniga!

      Kustuta
    2. Minu meelest on peamine eelis see, et kuivatisse viskad lihtsalt kogu selle hunniku käkras sisse ja varsti korjad kuivad, sirged riided välja. Nööri peale peab neid viisakalt laduma, et liiga kortsu ei jääks ja kuivavad ikkagi rohkem kortsu kui kuivatis. Ja palju-palju pehmemad jäävad kuivatis.

      Ja lastega on selles mõttes hea, et kuna meil näiteks talvel palju sajab, tulevad lapsed koolist-lasteaiast-õuest sageli märja ja porisena tagasi, nii et joped-püksid käivad pea iga päev pesus ja tänu kuivatile on valmis uuesti selga minema kasvõi samal õhtul.

      Kustuta