04 detsember, 2015

Las Vegas, 1. osa

Alustagem siis kohe sellest, et nii sujuvaid piiriületusi kui seekord, pole mu reisiajaloos juba ammu ette tulnud. Minnes ütles check-in'i tädi, et me olevat "nii kenad pikad inimesed", et annab meile kohe omaette rea. Kui aasta tagasi Mehhikosse lendasin, peeti mulle sama leti taga kümneminutiline loeng, et tööluba ei garanteeri Kanadasse tagasipääsu ja mõelgu ma ikka hästi järele, kas üldse tahan minna…

Tollis oli seekord kohe eriti muhe tüüp, kes alustuseks naeris selle üle, et meil kummalgi kaks passi on, seejärel arutas natuke Vegase teemadel ja lõpetuseks mainis paljuteadvalt, et "ahh, kõik kohad on tegelikult toredad kui juba jooma hakkad" (me ei öelnud, et seal jooma hakkame, aga no okei siis).

Maandusime Vegases ja ennäe imet - kohe lennujaama kõrval püramiid! Kusjuures ma lugesin kuskilt, et see põhitänav ehk Strip pole lennujaamast väga kaugel, nii et ärge laske taksojuhil kiirteele suunduda... Tõesti ei ole väga kaugel, lausa teisel pool aeda. Sedapuhku me taksodega üldse ei jamanud, sest tahtsime natuke ümbrust ka näha ja rentisime hoopis auto. Eeltöö oli muidugi totaalselt tegemata, meil polnud õrna aimugi, kas hotellil parkla on ja kui palju selle kasutamine maksab. Hiljem selgus, et kõik parkimismajad on tasuta (kusjuures hotelli vastuvõtulaua neidis ei osanud öelda, kas nende hotelli parkla on tasuline või ei - liiga keeruline küsimus).

Toa osas läks samuti hästi. Isegi vaade oli ja puha! Ohh ja vann! Kui juba puhkama lähed, siis vann võiks ju ikka olla, eks!


Minu ettekujutus Vegasest oli selline, et igal pool on uhked kasiinod, poolpaljad noored näitsikud tassivad tasuta kokteile nina alla ja pidu käib 24/7. No kasiinod olid muidugi uhked, aga mina kujutlesin pigem ruletilaudu ja muud taolist, mitte kilomeetrite viisi kõige lihtlabasemaid vilkuvaid masinaid, kus tuleb kolm kirssi ritta saada, et mõned kopikad võita. Näitsikud serveerisid jooke küll, aga nende eest pidi maksma (no ilmselt saab mingist hetkest tasuta ka kui oled juba nii enda kui ämma maja ühe õhtuga maha mänginud, aga see osa jäi mul nägemata). Kasiinodes nagu ka igal pool mujal võis loomulikult suitsetada, seega mingit erilist tungi sinna vine sisse kauaks passima jääda meil nagu polnud. No ja selleks peab muidugi valmis olema, et osad neist "näitsikutest" on pensioniealised ja käsi püsti, kes tahab võrksukkades ja läikivas trikoos vanaema näha...

Ainus, mis mu ettekujutusest 100% tõele vastas, oli fakt, et iga nurga peal saab abielluda. Ma taha hästi uskuda, et keegi kaine peaga (või vähemalt enam-vähem kainelt) seda teed läheks, sest enamik neist kohtadest nägid välja nagu teisel pildil ehk noh… päris jubedad. Võite ise ette kujutada kui palju alkoholi kuluks, et see suur lilla südamelärakas romantiliseks juua (kusjuures fotod on ühes kohas tehtud, vahe oli ainult paar meetrit).


Totaalne üllatus oli see, et kuskil 85% (ilma liialdamata!) inimestest, keda kasiinodes ja tänavatel nägime, olid vähemalt 60 aastat vanad. Lihtsalt hordide viisi Ameerika pensionäre tuima näoga masinate taga istumas. Nagu vanadekodu suvepäevadele oleks sattunud!

Aga muidu oli muidugi vägev! Strip on selline tore tänav, mis mahutab terve Euroopa umbes kuuele kilomeetrile. Meie elasime näiteks Pariisis. Oli suht suvaline valik, tahtsime lihtsalt kena hotelli ja head asukohta ning jäime igati rahule. Kusjuures kõikidesse hotellidesse oli vaba sissepääs, esimesel (kahel-kolmel) korrusel asus alati kasiino ja hunnik restorane-baare-kohvikuid, nii et selles mõttes ei ole erilist vahet, kus elada.


Me mõistagi ei jõudnud kõiki hotelle läbi käia, aga näiteks Veneetsia meeldis mulle väga. Nende kasiino oli eriti suursugune ja kogu "linn" eriti ehe. Laemaalingud olid ka! Tere tulemast Vatikani, onju! Noh kui juba Itaaliasse sattusite…

Veneetsia oli nii suur, et meil läks väljapääsu otsimisega terve tund. Matt sõi vahepeal ühe burksi, et jaksaks edasi kõndida. Kusjuures ma ei oska siiani päris selget seisukohta võtta kui väga mulle kogu see värk seal meeldis. Ühest küljest muidugi ilmatuma lahe, aga teisest küljest hästi kurb ka. Kõik need klaasistunud pilguga vanurid vilkuvate masinate taga... Ja kogu linn on tohutult intensiivne! Minu jaoks oli viis päeva täpselt paras. 


Ma jätan teid nüüd natukeseks siia Veneetsiasse maha ja räägin homme edasi. Head ööd!

4 kommentaari:

  1. Tere Anu, mina jälle see nn LV fanaatik:-). Nii põnev on kuulata ka teise eestlase nägemust sellest linnast. Ma saan täitsa aru, et sa seda linna esimest korda nii näed. Mida aeg edasi ja mida rohkem seda külastad, seda muljeterohkemaks asi läheb:-).
    Parklad on igalpool tasuta, igas hotellis, st hotellide võrgustikus. Kokteilid on siiski tasuta ja sa ei pea selleks isegi mitte suuri summasid maha mängima. Lihtsalt, LV annad iga liigutuse eest dollari. Sa ei pea andma, aga see on nii välja kujunenud, peetakse viisakaks.
    Minge jalutage Veneetsia hotellist edasi Wynni.Seal on hästi ilusad jõulukanistused ja koridoris üks kuju, mis maksab üle mitukümmend miljonit. Seal on ka turvamees alati seismas, kuju asub kohe hotelli nn fuajees, kus kauplused paremal-vasakul on.
    Veel peaks sulle vist meeldima Caesars Palace, sinna eksite veelgi rohkem ära, kui Veneetsiasse:-). Seal on ka Ceescake Faktory, kui ära väsite.
    Minge ka Citycenterisse, see on teie hotellist üle tee vasakule minna.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle tundub, et Vegas on selline koht, kuhu minnes peab korraliku eeltöö tegema, sest kohti on nii palju, et kõiki ei jõua nagunii läbi kõndida. Ükspäev käisin tundide kaupa ringi, astusin igale poole sisse, aga see võtab tohutult aega ja lõpuks ikkagi tüdinesin ära. Cheesecake Factory'sse oleks küll tahtnud minna, ma olen Seattle'i omas käinud, väga hea oli. Ja Bellagios pidi alati olema hooajaline klaasikunsti näitus, aga noh see oli muidugi täpselt meie sealoleku ajal kinni, et sügis talve vastu vahetada.

      Tasuta kokteile ma ikkagi kuskil ei näinud, kõik majandasid krediitkaartidega kui jook saabus ja pakkuma meile midagi ei tuldud. Võib-olla on asi selles, et pole kõrghooaeg? Või lihtsalt valed kasiinod.

      Kas Citycenter on kaubanduskeskus? Üks selline oli meist vasakul, jäin kõndima seal ja püüdsin teisest otsast välja jõuda, aga peale tundi jalutamist olin hoopis samas kohas tagasi, ma ei saa aru, mismoodi see ringi tegi??? :)

      Kustuta
    2. Tere.Jah, LV peab tubli eeltöö tegema ja kuigi olen seal käinud vähemalt 10 korda a kolm nädalat jutti, siis alles viiendal korral hakkas selgus tekkima. Seal on meeletult tegevusi, aga kui esimest korda lähed, siis vaatad, et ainult Strip ongi ja hunnik Fast Foodi ning kasiino automaate. Tegelikult on seal lausa eraldi restoranide trip teha, neid on lihtsalt niipalju tipptasemel seal ühes hunnikus.
      Citycenter oli teie hotellist lennujaama poole minna, Cosmopolitani hotelli juures ( seal on veel Aria ja Vdara hotellid ). Aga peaasi, et oli tore reis ja saite puhata!Ilusaid kirjutisi ja olemist Canadas.

      Kustuta
    3. Kuna ma nüüd ainult 2,5 tunnise lennu kaugusel elan, on ilmselt tõenäosus, et tagasi juhtun, päris suur!

      Kustuta