09 märts, 2020

Kas peaks hakkama vaikselt mulda peale kraapima?

Mul läks täna natuke pärast kuut uni ära. Päris äge on mõnikord kogemata nii vara ärgata, voodis raamatut lugeda ja päikesetõusu vaadata. Kui kööki jõudsin ja pliidi peal seda kellaaega nägin, mis ennast ise ei muuda, tuli muidugi meelde, et öösel keerati kella, mis tähendab, et ärkasin tegelikult juba viiest!!! Tere pensionär, noh. Ma loodan, et see nüüd harjumuseks ei saa.

Ma olen terve elu varajast kella peale ärkamist vihanud (kes ei vihkaks) ja kunagi noore ja naiivsena mõtlesin, et lapsi ei tohigi enne saada kui oled valmis end igal jumala hommikul seitsmest püsti ajama, sest nad hakkavad ju mingil hetkel koolis käima!

Aga toona, sellise rohelisena, ei arvestanud ma, et kõigepealt oled hoopis rase ja vaatad, kas ja kuidas üldse sõba silmale saad oma arbuusi ja kõrvetistega. Siis sünnib laps ja kui ta on nii kehv magaja nagu minu oma oli, siis ei maga sa esimesed 10 kuud kordagi üle kahe tunni järjest. Rääkisin hiljuti sõbrannaga, kel on väike beebi ja kui ta alustas vestlust sellega, et "täna oli hea öö, laps ärkas ainult viis korda", arvasin esimese hooga, et ta viskab iroonilist nalja. Aga ei visanud! Ja ma olin juba täiesti ära unustanud, et selline öö, kus beebi AINULT viis korda ärkab, VÕIB iseenesest vägagi edukas olla, juhul kui ta iga kord pärast söötmist edasi magab. Minu oma tavaliselt ei maganud.

Ja siis tuleb see aeg, mil laps hakkab öösel normaalselt magama, aga enda aju on juba nii pehme, et ärkad ikkagi iga paari tunni tagant! Umbes, et mis juhtus, et laps veel nutnud pole? Ja siis harjud lõpuks magama, aga lapsel tuleb uus ajajärk, mil ta jälle ärkab öösel korra-paar (näiteks tõbisena). See on kõige hullem, sest aju on vahepeal uuesti magama õppinud ja nii kõnnid lapse tuppa ikka konkreetselt läbi une ja riskid, et võid mõne mänguasja otsa komistades jalad murda ja seda mitte märgata enne kui hommik käes.

Milleni ma tahtsin jõuda - kui beebiaeg üle elada, ei ole laste hommikune kooli viimine enam absoluutselt mingi küsimus. Hommikune ärkamine  on väga okei kui oled terve öö sügavalt ja segamatult magada saanud. Ma pole elu sees und nii hästi hinnata osanud kui praegu, mil mu laps on juba aasta aega järjest kuldmagaja olnud.


Pensionäritunnustest veel nii palju, et pärastlõunaks olin juba sedavõrd väsinud, et magasin koos Oscariga lõunaund. Pärast oli muidugi mõnus ja puhanud olla, aga jama on selles, et nüüd on kell peaaegu 23 ning mul on endiselt mõnus ja puhanud olla!!! Kui ma poole ööni üleval passin ja hommikul jälle viiest peaks ärkama, lähen otsejoones tuvisid söötma, sest mida muud üks penskar hommikuti ikka teeb.

Hea küll, aeg proteesid klaasi panna ja voodisse minna. Head ööd!

8 kommentaari:

  1. Ikka ja jälle tuleb ilukirjandusest ja elulugudest välja, et vanasti, no ütleme nii ... viktoriaanlikul ajajärgul, st umbes 19. sajandi keskelt kuni 20. sajandi esimeste aastateni, enne seda praegu ei arvesta, muidu läheb asi liiga karmiks; ühesõnaga - naistel oli palju lapsi ja nad surid suht noorelt (kui just lapsevoodis ei surnud, aga see on teine stoori). Isegi aadlidaamid ei pidanud sellise "kompressitempo" juures pikalt vastu. Nojah, ega see pidev lapsekandmine nüüd tervisele hea ka ei ole, aga ma mõtlen, et üks asi on jah, viletsad hügieenitingimused, teine asi kõikvõimalikud naistehaigused, pluss nakkushaigused, mis pereemasid niitsid. Aga ilmselgelt on asi ka selles, et niigi kurnatud organism ei ole saanud ka piisavalt magada ja välja puhata. Võimalik, et tollal suhtuti küll asjasse rahulikumalt ja iga lapse krõpsu peale üles ei karatud, jõukatel daamidel olid pealegi selleks ka lapsehoidjad, aga siiski. No ja pole siis ka ime, kui aastate viisi magamatusest kurnatud organist mõne tõve külge korjas või ka lihtviisiliselt oma immuunsüsteemi ära kaotas ja suri.

    VastaKustuta
  2. Ma ärkasin kah täna kell 6, "vana" aja järgi kell 5, sest meilgi oli kellakeeramise öö ju. See kevadine keeramine ajab aju ja kere palju enam segadusse kui sügisene, mu meelest.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ei saa aru, milleks seda üldse vaja keerata on?

      Kustuta
  3. Mis kellakeeramine? Meil siin Eestis pole veel midagi keeratud. Aga olen nõus, et see on mõttetu, tegelikult võiks suveaja peal olla, siis jõuaks hommikul nii palju ära teha. See, et talvel vähem elektrit kulutad või mis see põhjendud oli, see on täielik pullikaka. Ärkad ikka pimedas ja koju jõuad pimedas ja õhtul oled ka pimedas ja ikka kasutad alati lampe, seega ei ole siin küll mitte mingisugust õigustust. Aga suiti magada, kui päike on juba suures kõrges, on küll patt.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma jätaks kah suveaja peale.

      Siin keeratakse Eestiga võrreldes mõnenädalase nihkega nii kevadel kui sügisel. Laiuskraad on lihtsalt nii palju lõuna pool, et ju on sedasi loogilisem.

      Kustuta
  4. Anonüümne9/3/20 23:41

    Täiskuu võib ka und mõjutada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See võib ka olla, jah. Üleüldse karm nädal - kellakeeramine, täiskuu, koroona ja 13/reede.

      Kustuta